Includia : σχεδιασμός και υλοποίηση ενός διαπολιτισμικού επιτραπέζιου παιχνιδιού με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Includia : design and implementation of an intercultural augmented reality board game for primary school students

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Επιτραπέζιο παιχνίδι ; Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Παιχνίδι ; Μάθηση ; ΔιαφορετικότηταΠερίληψη
Σε μια εποχή όπου οι σχολικές τάξεις χαρακτηρίζονται από αυξανόμενη πολιτισμική ποικιλομορφία, καθίσταται αναγκαία η καλλιέργεια αξιών όπως ο σεβασμός, η αποδοχή και η ενσυναίσθηση απέναντι στη διαφορετικότητα. Πολλοί μαθητές προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά, γλωσσικά ή κοινωνικά υπόβαθρα, γεγονός που δημιουργεί προκλήσεις στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη. Η διαφορετικότητα, αντί να αναγνωρίζεται ως πηγή πλούτου και αλληλεπίδρασης, συχνά αντιμετωπίζεται με αμηχανία, αποστασιοποίηση ή ακόμη και απόρριψη. Παρατηρούνται φαινόμενα αποκλεισμού, έλλειψης κατανόησης, αναπαραγωγής
στερεοτύπων και ρατσιστικών στάσεων. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, προκύπτει η ανάγκη για εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που να
ενισχύουν την ενσυναίσθηση και να προάγουν τη διαπολιτισμική επίγνωση από νωρίς στην εκπαίδευση. Η εργασία αυτή επιχειρεί να συμβάλει στην κάλυψη αυτής της ανάγκης μέσω της δημιουργίας ενός καινοτόμου επιτραπέζιου παιχνιδιού με στοιχεία επαυξημένης
πραγματικότητας. Το παιχνίδι "Includia" λειτουργεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο που βοηθά τους μαθητές να γνωρίσουν πολιτισμούς από όλο τον κόσμο, να αλληλεπιδράσουν με σχολεία διαφόρων ηπείρων και να ανακαλύψουν γλώσσες, έθιμα, μουσική, φαγητό και
παραδόσεις μέσα από τη βιωματική συμμετοχή. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά δεν «διδάσκονται» απλώς τη διαφορετικότητα, αλλά τη βιώνουν μέσα από παιχνίδι, διάδραση και ομαδική προσπάθεια. Το παιχνίδι προσφέρει μια πρακτική και ουσιαστική απάντηση στο αίτημα για συμπεριληπτική εκπαίδευση, προάγοντας τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την ενεργό μάθηση και την αποδοχή του άλλου, ενώ ταυτόχρονα αξιοποιεί σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και ψηφιακά εργαλεία.


