Σχεδίαση και υλοποίηση εκπαιδευτικού παιχνιδιού για παιδιά δημοτικού με χρήση του εργαλείου Unity
Design and implementation of an educational game for primary school children using Unity game engine

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Unity ; Εκπαιδευτικό παιχνίδι ; Παιχνιδοποίηση ; Εκπαίδευση μαθητών ; Αξιολόγηση μαθητών ; Καινοτομία στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού για μαθητές Δημοτικού με στόχο την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της παιχνιδοποίησης. Το παιχνίδι, με τίτλο «Μια αναπάντεχη βοήθεια», απευθύνεται σε μαθητές της Δ΄ Δημοτικού και επικεντρώνεται στην επαναληπτική αξιολόγηση τριών βασικών κεφαλαίων των μαθηματικών: Αριθμητική, Γεωμετρία και Προβλήματα, ενώ περιλαμβάνει και ένα επιπλέον ενοποιητικό κεφάλαιο επανάληψης.
Η πλοκή του παιχνιδιού βασίζεται σε μια ιστορία με πρωταγωνιστή τον χαρακτήρα του Σκρουτζ Μακ Ντακ, μέσα από την οποία οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να ξεπεράσουν τρία διαδοχικά επίπεδα. Κάθε απάντηση καταγράφεται, επιτρέποντας έτσι την εξατομικευμένη αξιολόγηση της επίδοσης του κάθε μαθητή στο τέλος του παιχνιδιού. Η πρόοδος του μαθητή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εξέλιξη της ιστορίας, γεγονός που ενισχύει το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή του.
Ο βασικός στόχος του έργου είναι η προώθηση μιας πιο διαδραστικής και ευχάριστης μαθησιακής εμπειρίας, που διαφοροποιείται από τους παραδοσιακούς τρόπους αξιολόγησης (π.χ. φύλλα εργασίας). Η χρήση ψηφιακών παιχνιδιών, όπως προτείνεται στην παρούσα εργασία, μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός πιο ελκυστικού μαθησιακού περιβάλλοντος, το οποίο ενισχύει τη συμμετοχή των παιδιών, καλλιεργεί θετικότερη στάση απέναντι στο μάθημα και προσφέρει έναν πιο άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο αποτίμησης της γνώσης τους.


