Εργαστήριο δεξιοτήτων καλλιέργειας αξιών ζωής στην προσχολική εκπαίδευση με αξιοποίηση παραμυθιών και ψηφιακών δραστηριοτήτων
Skills workshop for cultivating life values in preschool education using fairy tales and digital activities

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Προσχολική ηλικία ; Εργαστήρια δεξιοτήτων ; Ηθικές αξίες ; ΠαραμύθιΠερίληψη
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός Εργαστηρίου Δεξιοτήτων το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη και την καλλιέργεια Ηθικών Αξιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, με την αξιοποίηση παραμυθιών ως αφόρμηση. Η χρήση κλασσικών και πιο σύγχρονων παραμυθιών για την εισαγωγή τέτοιων εννοιών σε παιδιά της συγκεκριμένης ηλικίας, έγινε σκόπιμα καθώς « Το παραμύθι, […] είναι φορέας όχι µόνο αισθητικών, αλλά και κοινωνικών και πολιτιστικών αξιών. Διευρύνει τους ορίζοντες του παιδιού, προωθεί τη δημιουργική του φαντασία, κάνει πραγματικότητα την αισθητική του καλλιέργεια και παράλληλα συντελεί στην ψυχοδιανοητική του ωρίµανση.» (Αντωνοπούλου Πατρούλα, Πολυδώρου Μαρία 2003). Αξιοποιώντας παραμύθια, μέσω απλής και κατανοητής γλώσσας μπορούμε να εισάγουμε στα παιδιά τόσο περίπλοκες έννοιες όπως ο σεβασμός, η υπευθυνότητα, η ειλικρίνεια, η ενσυναίσθηση κ.α. Με αφορμή τα παραμύθια τα παιδιά έρχονται σε επαφή με περίπλοκες έννοιες και στη συνέχεια μέσω φύλλων εργασίας, διαδραστικών δραστηριοτήτων και ποικίλου εποπτικού υλικού, έχουν τη δυνατότητα να αντιστοιχίσουν τις συγκεκριμένες έννοιες σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής και να εξασκηθούν στον διαχωρισμό και την κατανόηση τους. Σε επόμενο κεφάλαιο παρατίθεται η σημασία της καλλιέργειας ηθικών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, η σημασία των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα σπουδών, καθώς επίσης και το παραμύθι ως εργαλείο καλλιέργειας αξιών. Στο τελευταίο μέρος παρατίθεται η υλοποίηση του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τα φύλλα εργασίας, τις διαδραστικές δραστηριότητες, το εποπτικό υλικό καθώς και τα φύλλα αξιολόγησης και αυτό-αξιολόγησης των μαθητών.


