E-course : αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για την ενίσχυση του προφορικού λόγου και των δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας στην αγγλική γλώσσα βασισμένο στο μοντέλο Toulmin
E-course : the use of artificial intelligence to improve english speaking and argumentation skills based on the Toulmin model

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Hλεκτρονικό μάθημα ; Μάθηση βάσει έργου ; Μοντέλο Toulmin ; Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ; Δεξιότητα παραγωγής προφορικού λόγουΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού μαθήματος για μαθητές Γ’ Λυκείου στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η μάθηση βάσει έργου, η οποία ενθαρρύνει τη συνεργατική, ενεργητική μάθηση και την κριτική σκέψη μέσω της δημιουργίας έργων. Οι μαθητές, με αφετηρία τον μύθο του Προμηθέα ως σύγχρονοι Προμηθείς, καλούνται να δώσουν λύσεις βιώσιμης ανάπτυξης για την Αθήνα. Ο τελικός στόχος είναι η δημιουργία ενός βίντεο με πειστικά και δομημένα επιχειρήματα που ακολουθούν το πλαίσιο του μοντέλου επιχειρηματολογίας Toulmin. Για την επίτευξη του σκοπού, οι μαθητές συμμετέχουν σε μια σειρά δραστηριοτήτων όπως περιγραφή εικόνας, role-play και debate ατομικά και ομαδικά αξιοποιώντας ως βοηθούς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Οι δραστηριότητες ενορχηστρώθηκαν με διαφορετικές στρατηγικές, όπως σκέψου-συνεργάσου-μοιράσου, καταιγισμός ιδεών και ενεργητική μάθηση.
Εξαιτίας των χρονικών περιορισμών, το ηλεκτρονικό μάθημα δεν εφαρμόστηκε σε μαθητές. Επομένως, η ερευνητική μέθοδος περιορίστηκε σε μια πειραματική μελέτη που εξετάζει τη βελτίωση δεξιοτήτων όπως η παραγωγή προφορικού λόγου, η επιχειρηματολογία, η αυτοαποτελεσματικότητα και η ευχαρίστηση των μαθητών. Στο πλαίσιο του παρόντος μεταπτυχιακού η μελέτη περιλαμβάνει χρήση ερωτηματολογίου και τεστ πριν την έναρξη του μαθήματος και στην ολοκλήρωση. Οι παραπάνω δοκιμασίες θα χρησιμοποιηθούν για την διερεύνηση του βαθμού επίδρασης του μαθήματος στην δεξιότητα παραγωγής προφορικού λόγου, διατύπωσης δομημένων επιχειρημάτων καθώς και στην αυτοαποτελεσματικότητα και ευχαρίστηση των μαθητών από τη μαθησιακή εμπειρία. Επιπροσθέτως, η αποτελεσματικότητα του μαθήματος θα αξιολογηθεί με ερωτηματολόγιο με ρουμπρίκα από απόφοιτους του μεταπτυχιακού «Ηλεκτρονική Μάθηση». Επίσης, προβλέπεται αρχική, ενδιάμεση καθώς και τελική αξιολόγηση. Η παρούσα μελέτη συμβάλλει στη δημιουργία ενός καινοτόμου πλαισίου που αξιοποιεί την μάθηση βάσει έργου, εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και μοντέλου Toulmin με συνδυασμό διαφoρετικών στρατηγικών.


