Σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακού μαθήματος για το εργαστήριο δεξιοτήτων "Στην τσέπη χαρτζιλίκι"
Design and implementation of a digital course for the skills workshop "Pocket money"

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικονομικός γραμματισμός ; Ψηφιακή μάθηση ; Διαχείριση χρημάτων ; Εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me ; ΧαρτζιλίκιΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων, του ΙΕΠ, «Στην τσέπη χαρτζιλίκι», αποκλειστικώς με την χρήση ψηφιακών εργαλείων μάθησης και μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-me. Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Δημοτικού και έχει ως στόχο τον οικονομικό γραμματισμό, καθώς και την καλλιέργεια οικονομικά υπεύθυνης στάσης.
Σχεδιάστηκε λοιπόν, ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο αναμένεται να φέρει τους μαθητές σε επαφή με απλές οικονομικές έννοιες της καθημερινότητας, ενώ παράλληλα, έχει ως κύριο σκοπό τον διαχωρισμό μεταξύ των εννοιών «ανάγκη» και «επιθυμία». Κατά συνέπεια, οι μαθητές καλλιεργούν τον αυτοέλεγχο και μαθαίνουν να ξοδεύουν υπεύθυνα το εισόδημά τους. Επιπροσθέτως, το παρόν εργαστήριο δεξιοτήτων λειτουργώντας με γνώμονα την φράση «από τον κουμπαρά … στο όνειρο», παρέχει στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του οικονομικού προϋπολογισμού των εσόδων και εξόδων τους, με κύριο μέλημα την αποταμίευση.
Τα εργαστήρια του εκπαιδευτικού προγράμματος διακρίνονται σε 7 θεματικές, και αφορούν τις μεθόδους πληρωμής, το εισόδημα, τις ανάγκες και επιθυμίες, τα έξοδα, τον προϋπολογισμό και το δανεισμό. Όλα τα εργαστήρια αξιοποιούν το ψηφιακό εργαλείο Genially για την διαδραστική παρουσίαση των θεμάτων, το ψηφιακό εργαλείο Padlet για συζητήσεις και μελέτες περίπτωσης, καθώς και άλλα ψηφιακά εργαλεία για ασκήσεις και εφαρμογή της γνώσης στην πράξη.
Τέλος, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει αξιολόγηση η οποία πραγματοποιείται από τους μαθητές μέσω ενός quiz, που δημιουργήθηκε με το εργαλείο Kahoot!, καθώς και με την χρήση μιας ρουμπρίκας αυτό-αξιολόγησης, μέσω του εργαλείου Google forms. Έτσι, οι μαθητές εξετάζουν τον βαθμό κατανόησης και εφαρμογής της γνώσης, αλλά και την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

