Ανάπτυξη e-course, βασιζόμενο στα παιδαγωγικά μοντέλα PjBL και επιχειρηματολογίας με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης : ανάπτυξη ενός μοντέλου ορθής επιχειρηματολογίας και επικοινωνίας
Development of an e-course based on Project Based Learning and a model of argumentation supported by Artificial Intelligence : argumentation skills and effective communication skills

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματολογία ; Παιδαγωγικό μοντέλο Toulmin ; Φιλολογικό e-course ανάπτυξης επιχειρηματολογικού λόγου ; Προβληματοκεντρική μάθηση ; Συνεργατική μάθηση ; Κοινωνικός κονστρουκτιβισμός ; AI στον τομέα της εκπαίδευσης ; AI feedback ; Ενεργό συμμετοχή μαθητευομένων ; DBRΠερίληψη
Η εν λόγω διπλωματική εργασία θα προσπαθήσει να σχεδιάσει, να υλοποιήσει και να αποτιμήσει ένα δομημένο και ολοκληρωμένο e-course φιλολογικού τομέα, με θέμα την ανάπτυξη επιχειρηματολογικού λόγου και στηριζόμενο στο παιδαγωγικό μοντέλο του Toulmin, απευθυνόμενο σε μαθητές Λυκείου. Η διδακτική προσέγγιση θα βασίζεται στις αρχές της προβληματοκεντρικής μάθησης (PjBL), της συνεργατικής μάθησης και του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού. Παράλληλα, η όλη διαδικασία θα έχει την υποστήριξη ψηφιακών μέσων και εργαλείων, καθώς και της Τεχνητής Νοημοσύνης, ως βοηθό καθοδήγησης και ανατροφοδότησης.
Η έρευνα ακολουθεί την μέθοδο DBR δίνοντας βάση στον σχεδιασσμό, την πιλοτική εφαρμογή του e-course και την τελική αξιολόγηση του εγχειρήματος με ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα. Αναφορικά με την αξιολόγηση που μόλις αναφέρθηκε, θα επιτευχθεί μέσω ρουμπρίκας Toulmin και ερωτηματολογίου Likert, για να διαπιστωθεί η εξέλιξη στην επιχειρηματολογία των μαθητευομένων.
Ωστόσο, τα πιθανά ευρήματα θα καταδείξουν, πως η ενσωμάτωση του παιδαγωγικού μοντέλου Toulmin σε ψηφιακό περιβάλλον με την παράλληλη AI ανατροφοδότηση, μπορούν συνδυαστικά να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας λόγου, της ορθής επιχειρηματολογίας, της εποικοδομητικής συνεργασίας και της ενεργούς εμπλοκής των μαθητών.
Τέλος, η συγκεκριμένη εργασία μπορεί να συμβάλει βιβλιογραφικά για την ψηφιακή διδασκαλία επιχειρηματολογίας, αφού προτείνει ένα ολοκληρωμένο παιδαγωγικό και ψηφιακό μοντέλο, που μπορεί να εφαρμοστεί σε φιλολογικά μαθήματα με ποικίλα γνωστικά αντικείμενα, προσδίδοντας ταυτόχρονα και μία περαιτέρω διάσταση, ενσωματώνοντας την ΤΝ.

