Σχεδιασμός και υλοποίηση διαδικτυακού μαθήματος για τα ψηφιακά μέσα, εργαλεία και πόρους στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας
Designing and implementing an online course on digital media, tools, and resources in the teaching of French as a foreign language

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Γαλλική ως Ξένη Γλώσσα ; ψηφιακά εργαλεία ; κατανόηση και παραγωγή λόγου ; τεχνητή νοημοσύνη ; αναστοχασμός ; ασύγχρονη εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία εξετάζει τον ρόλο των ψηφιακών μέσων, εργαλείων και πόρων στη διδασκαλία της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας, μέσα από τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την πιλοτική εφαρμογή ενός διαδικτυακού ασύγχρονου μαθήματος διάρκειας έντεκα ωρών. Το μάθημα δομείται σε έξι θεματικές ενότητες, οι οποίες καλύπτουν την κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου, την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, καθώς και τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Για κάθε ενότητα σχεδιάστηκαν εισαγωγικά βίντεο, θεωρητικά booklets, παρουσιάσεις εργαλείων, δραστηριότητες με αυθεντικά κείμενα και podcasts, μικρο-σενάρια εφαρμογής στην τάξη, καθώς και δραστηριότητες αξιολόγησης και αναστοχασμού. Η μεθοδολογική προσέγγιση συνδυάζει την παιδαγωγική θεωρία με την πρακτική αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων όπως Genially, Canva, Storybird, RFI, Padlet, αλλά και εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης όπως ChatGPT και D-ID. Έμφαση δίνεται στην ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων καθηγητών, την καλλιέργεια στρατηγικών μάθησης και τη σταδιακή ανάπτυξη δεξιοτήτων που ενδυναμώνουν τον διδάσκοντα να
εντάξει αποτελεσματικά την τεχνολογία στη διδασκαλία του. Τα αποτελέσματα της εργασίας αναδεικνύουν τη συμβολή των ψηφιακών εργαλείων στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, στην ενίσχυση της δημιουργικότητας, καθώς και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και αναστοχασμού. Παράλληλα, διατυπώνονται κριτικές παρατηρήσεις και προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις, όπως η ενσωμάτωση επιπλέον εργαλείων διαμορφωτικής αξιολόγησης σε πραγματικό χρόνο και η ενίσχυση της πολυτροπικότητας. Η εργασία καταδεικνύει ότι η αξιοποίηση ψηφιακών πόρων και μέσων δεν αποτελεί απλώς τεχνολογική καινοτομία, αλλά ουσιαστική παιδαγωγική στρατηγική που προωθεί την ενεργητική μάθηση και τον αναστοχασμό στη διδασκαλία της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας.


