| dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
| dc.contributor.author | Κατσανού, Μαρία | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-12T10:47:15Z | |
| dc.date.available | 2025-11-12T10:47:15Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18404 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη δημιουργία ενός διαδικτυακού μαθήματος σε μορφή escape room, το οποίο αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα Wix. Στόχος του είναι η αντιμετώπιση της σχολικής αναβλητικότητας κατά την καλλιέργεια δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας, μέσα από την εφαρμογή στρατηγικών αυτορρυθμιζόμενης μάθησης (Self-Regulated Learning, SRL). Το e-course δομείται στις τρεις φάσεις του μοντέλου SRL (forethought, performance, self-reflection) και ενσωματώνει δραστηριότητες στοχοθεσίας, αυτοπαρακολούθησης, αναστοχασμού και παραγωγής επιχειρημάτων, με την υποστήριξη ψηφιακών εργαλείων και εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) που προσφέρουν εξατομικευμένη και δυναμική ανατροφοδότηση.
Η μεθοδολογική προσέγγιση περιλαμβάνει βιβλιογραφική επισκόπηση για τη θεωρητική θεμελίωση, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό του μαθήματος και την ανάπτυξη εργαλείων αξιολόγησης. Τα ερευνητικά ερωτήματα επικεντρώνονται: (α) στην αποτελεσματικότητα του e-course στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας (RQ_1), (β) στην ενίσχυση στρατηγικών αυτορρύθμισης (RQ_2), (γ) στη συμβολή του e-course στη μείωση της αναβλητικότητας (RQ_3) και (δ) στον ρόλο της προσωποποιημένης ανατροφοδότησης μέσω εργαλείων ΑΙ (RQ_4). Η αξιολόγηση πραγματοποιείται με pre- και post-tests, ρουμπρίκες επιχειρηματολογίας και ερωτηματολόγια, ενώ για το RQ_4 εφαρμόζεται πειραματικός σχεδιασμός με ομάδα ελέγχου και πειραματική ομάδα. Η αποτίμηση της παρούσας παρέμβασης, απουσία πιλοτικής εφαρμογής σε μαθητές, βασίστηκε μόνο στη γνώμη εκπαιδευτικών, οι οποίοι παρείχαν ανατροφοδότηση σχετικά με τη δομή και το περιεχόμενο του e-course. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς ήταν κατά πλειοψηφία θετικά, αναδεικνύοντας την παιδαγωγική πληρότητα του μαθήματος και τη δυναμική της αυτορρύθμισης στη μείωση της αναβλητικότητας και την ανάπτυξη επιχειρηματολογικών δεξιοτήτων. Ωστόσο, για την περαιτέρω επιβεβαίωση της αποτελεσματικότητας του e-course, καθίσταται απαραίτητη η μελλοντική πιλοτική εφαρμογή του σε πραγματικό μαθητικό πληθυσμό, ώστε να διερευνηθεί η πρακτική του αξία και η συμβολή του στη μαθησιακή διαδικασία. | el |
| dc.format.extent | 326 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού escape room βασισμένο στο μοντέλο της θεωρίας αυτορρύθμισης : τεχνικές για την αντιμετώπιση της αναβλητικότητας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας | el |
| dc.title.alternative | Design and development an e-learning escape room based on self-regulated learning model : addressing procrastination in the basis of argumentation skills | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This thesis focuses on the development of an online course in the form of an escape room, created on the Wix platform. Its primary aim is to address academic procrastination during the cultivation of argumentation skills through the application of Self-Regulated Learning (SRL) strategies. The e-course is structured around the three phases of the SRL model (forethought, performance, self-reflection) and integrates activities of goal setting, self-monitoring, reflection, and argument production, supported by digital tools and Artificial Intelligence (AI) applications that provide personalized and dynamic feedback. The methodological approach includes a literature review for theoretical grounding, the pedagogical design of the course, and the development of evaluation tools. The research questions focus on: (a) the effectiveness of the e-course in fostering argumentation skills (RQ_1), (b) the reinforcement of self-regulation strategies (RQ_2), (c) the contribution of the e-course in reducing procrastination (RQ_3), and (d) the role of personalized AI-driven feedback (RQ_4). Evaluation is conducted through pre- and post-tests, argumentation rubrics, and questionnaires, while RQ_4 is examined through an experimental design with control and experimental groups. The assessment of this intervention, in the absence of a pilot implementation with students, was based solely on teachers’ feedback regarding the structure and content of the e-course. The teachers’ evaluation was predominantly positive, highlighting both the pedagogical completeness of the course and the potential of SRL strategies to reduce procrastination and enhance argumentation skills. However, to further validate the effectiveness of the e-course, a future pilot implementation with an actual student population is deemed necessary, in order to explore its practical value and contribution to the learning process. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Αναβλητικότητα | el |
| dc.subject.keyword | Αυτορρύθμιση της μάθησης (Self-Regulated Learning – SRL) | el |
| dc.subject.keyword | Επιχειρηματολογία | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό Escape room | el |
| dc.subject.keyword | Μεταγνωστικές στρατηγικές | el |
| dc.subject.keyword | Τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ασύγχρονη εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Self-Regulated Learning (SRL) | |
| dc.date.defense | 2025-10-20 | |