Strategic analysis of energy companies : the case study of the strategic planning of the service department of EKO ABEE

Master Thesis
Συγγραφέας
Manzakou, Sofia
Μαντζάκου, Σοφία
Ημερομηνία
2025Επιβλέπων
Roukanas, SpyridonΡουκανάς, Σπυρίδων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Energy companies ; Service department ; EKO ABEE ; Gas ; Strategy ; Vertical integration ; Diversification ; Internationalization ; Πετρελαιοειδή ; Καύσιμα ; Στρατηγική ; Καθετοποίηση ; Διαφοροποίηση ; Διεθνοποίηση ; Τμήμα εξυπηρέτησης πελατώνΠερίληψη
Ο τομέας του πετρελαίου και των καυσίμων παραμένει θεμέλιος λίθος της παγκόσμιας ενεργειακής τροφοδοσίας, υποστηρίζοντας κρίσιμα τα βιομηχανικά και μεταφορικά συστήματα. Τόσο η διεθνής, όσο και η ελληνική οικονομία, αντιμετωπίζουν έντονες πιέσεις λόγω ελλείψεων καυσίμων και αύξησης του κόστους. Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, μιας κορυφαίας ελληνικής εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών. Αξιολογεί τις στρατηγικές προσεγγίσεις της εταιρείας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, αναδεικνύοντας τον τρόπους διαχείρισης ενός ασταθές ενεργειακού περιβάλλοντος.
Ξεκινάμε με την ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου της επιχειρησιακής στρατηγικής, παρουσιάζοντας βασικές έννοιες, μοντέλα και τη διάκριση μεταξύ στρατηγικής σε εταιρικό και λειτουργικό επίπεδο. Στον ευρύτερο κλάδο του πετρελαίου θα αναλύσουμε τις τάσεις της αγοράς, τις κυρίαρχες πηγές ενέργειας και τις αναδυόμενες στρατηγικές προκλήσεις.
Παρουσιάζεται διεξοδική ανάλυση των αγορών πετρελαίου σε Ελλάδα και διεθνώς, με έμφαση στις δυναμικές προσφοράς-ζήτησης, την οικονομική κατάσταση και τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της αύξησης των τιμών ενέργειας, ειδικότερα στους δείκτες φτώχειας και ανισότητας στην Ελλάδα. Το κύριο μέρος της μελέτης αφορά την αξιολόγηση της στρατηγικής ανάπτυξης της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, συμπεριλαμβάνοντας την ιστορία της, τις δραστηριότητές της, τα οικονομικά της στοιχεία και τη θέση της στον ανταγωνισμό. Τους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη στρατηγική της και τις μελλοντικές της προοπτικές. Στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, θα εντοπίσουμε τα δυνατά και αδύνατα σημεία, και θα προτείνουμε στρατηγικές βελτίωσης για την αποτελεσματικότερη υποστήριξη και ικανοποίηση των πελατών. Τέλος, διατυπώνονται στοχευμένες προτάσεις για την ενίσχυση της προσαρμοστικότητας και της αποτελεσματικότητας της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, για ένα πιο ασφαλές οικονομικό περιβάλλον.

