Εργαλεία χωρικής απεικόνισης στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών δράσεων STEAM : η περίπτωση του Μουσείου Δελφικών Εορτών
Designing STEAM educational activities through 3 digital twin mapping : the case of the Μuseum of Delphic Festivals

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
STEAM ; Digital twins ; Διαθεματική εκπαίδευση ; Μουσειακή εκπαίδευση ; Εικονική περιήγηση ; 3DΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη δημιουργία μιας καινοτόμου εκπαιδευτικής διαδικτυακής εμπειρίας στο χώρο του Μουσείου Δελφικών Εορτών, βασισμένη στην τεχνολογία digital twins και την εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).
Η εκπαιδευτική προσέγγιση διαφοροποιείται από τη συμβατική μουσειακή εκπαίδευση, καθώς τα εκθέματα λειτουργούν ως αφετηρία για τη σύνδεσή τους με τα πέντε επιστημονικά πεδία της STEAM, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να συνδυάσουν σχολικές γνώσεις και προσωπικές εμπειρίες σε μια ολιστική μαθησιακή διαδικασία.
Στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει κατά πόσο μια τέτοια διαδικτυακή εφαρμογή σε 3d εικονικό περιβάλλον, εμπλουτισμένη με STEAM δραστηριότητες, μπορεί να είναι αποτελεσματική ως προς: την ενεργητική εμπλοκή των μαθητών (agentic engagement), την ανάπτυξη χωρικής αντίληψης, καθώς και την ενίσχυση λειτουργικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων. Η αξιολόγηση της εφαρμογής πραγματοποιείται μέσα από την αλληλεπίδραση των μαθητών με τις αποστολές που εκτελούν κατά την διάρκεια της περιήγησης και, από την πλευρά των εκπαιδευτικών, μέσω ερωτηματολογίου μετά την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος.


