Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψηφιακό μάθημα για την ενίσχυση της ομαλής συμβίωσης και πολιτισμικής ενσυναίσθησης για ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες ηλικίας 12-17 ετών που διαμένουν σε δομές φιλοξενίας

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΖερκούλη, Μαρία Αναστασία
dc.date.accessioned2025-11-06T09:58:44Z
dc.date.available2025-11-06T09:58:44Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18351
dc.description.abstractΗ αυξανόμενη πορεία του αριθμού των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, ηλικίας 12-17 ετών, που εισέρχονται στην Ευρώπη γενικά και ειδικά στην Ελλάδα, και εγκαθίστανται σε δομές φιλοξενίας, καθιστά εξαιρετικά αναγκαία την ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εστιάζουν στην καλλιέργεια των απαραίτητων κοινωνικών δεξιοτήτων τους, δεδομένου ότι αποτελούν μια ευάλωτη ομάδα που αντιμετωπίζει σημαντικές ψυχοκοινωνικές και πολιτισμικές προκλήσεις. Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ΜΔΕ) με τίτλο «Ψηφιακό Μάθημα για την Ενίσχυση της Ομαλής Συμβίωσης και Πολιτισμικής Ενσυναίσθησης για Ασυνόδευτους Ανήλικους Πρόσφυγες Ηλικίας 12-17 ετών που διαμένουν σε Δομές Φιλοξενίας» αποσκοπεί στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού εργαλείου που λειτουργεί ως μέσο κοινωνικής ένταξης και ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης. Κεντρικός στόχος του ψηφιακού μαθήματος είναι η καλλιέργεια κρίσιμων ικανοτήτων όπως η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα, οι δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων και η ανθεκτικότητα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα ευθυγραμμίζονται με το διεθνώς αναγνωρισμένο πλαίσιο Reference Framework of Competences for Democratic Culture (RFCDC) του Συμβουλίου της Ευρώπης, ενισχύοντας έτσι την παιδαγωγική αξιοπιστία της παρέμβασης. Για τη σχεδίαση του ψηφιακού μαθήματος, επιλέχθηκε η μικρο-μάθηση (micro-learning),μια στρατηγική που κρίνεται αποτελεσματική καθώς μειώνει τη γνωστική επιβάρυνση, διευκολύνει την κατανόηση του περιεχομένου και παρέχει ευελιξία πρόσβασης στο υλικό, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για ανήλικους που ενδέχεται να αλλάζουν αρκετά συχνά τόπο διαμονής. Το μάθημα διαφοροποιείται από άλλα παρόμοια προγράμματα που υπάρχουν, καθώς απευθύνεται αποκλειστικά στους ίδιους τους ανήλικους πρόσφυγες και χρησιμοποιεί απλή γλώσσα σε συνδυασμό με πλούσιο πολυμεσικό και διαδραστικό υλικό, ώστε να είναι προσβάσιμο και σε παιδιά με περιορισμένη γνώση της ελληνικής γλώσσας. Ως προτάσεις μελλοντικής βελτίωσης αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων η πολυγλωσσική εφαρμογή του μαθήματος και η αξιοποίηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης.el
dc.format.extent358el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΨηφιακό μάθημα για την ενίσχυση της ομαλής συμβίωσης και πολιτισμικής ενσυναίσθησης για ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες ηλικίας 12-17 ετών που διαμένουν σε δομές φιλοξενίαςel
dc.title.alternativeAn online self-study course to promote peaceful coexistence and cultural empathy for unaccompanied minor refugees aged 12-17 living in accommodation facilitiesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe increasing number of unaccompanied refugee minors, aged 12-17, entering Europe in general and Greece in particular, and settling in reception facilities, makes it extremely necessary to develop comprehensive educational programs that focus on cultivating their essential social skills, given that they are a vulnerable group facing significant psychosocial and cultural challenges. The Master's Thesis (MTh) entitled " An Online Self-Study Course to Promote Smooth Coexistence and Cultural Empathy for Unaccompanied Refugee Minors Aged 12-17 Living in Accommodation Facilities" aims to create an educational tool that serves as a means of social integration and psychosocial empowerment. The main objective of the digital course is to cultivate critical skills such as empathy, responsibility, conflict resolution skills, and resilience. The learning outcomes are aligned with the Council of Europe's internationally recognized Reference Framework of Competences for Democratic Culture (RFCDC), thus enhancing the pedagogical credibility of the intervention. Micro-learning was chosen for the design of the digital course, a strategy that is considered effective as it reduces cognitive overload, facilitates understanding of the content, and provides flexible access to the material, which is particularly important for minors who may change their place of residence quite often. The course differs from other similar programs that exist as it is aimed exclusively at refugee minors themselves and uses simple language in combination with rich multimedia and interactive material, so that it is accessible even to children with limited knowledge of the Greek language. Suggestions for future improvement included, among others, the multilingual application of the course and the use of artificial intelligence technologies.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΑσυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγεςel
dc.subject.keywordΟμαλή συμβίωσηel
dc.subject.keywordΠολιτισμική ενσυναίσθησηel
dc.subject.keywordΜικρο-μάθησηel
dc.subject.keywordRFCDCel
dc.subject.keywordΨηφιακό μάθημαel
dc.date.defense2025-10-03


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»