Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψηφιακό μάθημα για τον σχολικό εκφοβισμό για μαθητές Ε’ και Σ’ τάξης

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΣιαμέτη, Παρασκευή
dc.date.accessioned2025-11-03T15:59:13Z
dc.date.available2025-11-03T15:59:13Z
dc.date.issued2025-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18293
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, ένα φαινόμενο που απασχολεί έντονα τη σύγχρονη εκπαιδευτική κοινότητα και συνδέεται με σημαντικές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις. Σκοπός της εργασίας ήταν η σχεδίαση ενός Ψηφιακού Μικρομαθήματος, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/τριες Ε’ και Στ’ Τάξης και στοχεύει στην κατανόηση του φαινομένου, την αναγνώριση μορφών εκφοβισμού, την ανάπτυξη ενσυναίσθησης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων πρόληψης. Η ανάπτυξη του μαθήματος βασίστηκε στο παιδαγωγικό πλαίσιο της UNESCO για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο, καθώς και στις αρχές του constructive alignment, ώστε να διασφαλιστεί η συνάφεια μαθησιακών στόχων, δραστηριοτήτων και αξιολόγησης. Για την υλοποίηση επιλέχθηκε το Google Classroom, το οποίο προσφέρει ένα εύχρηστο περιβάλλον και δυνατότητες ενσωμάτωσης πολυμεσικών και συνεργατικών εργαλείων (π.χ. H5P, Google Forms, Padlet), ενισχύοντας την ενεργή συμμετοχή και την αλληλεπίδραση των μαθητών. Η εργασία παρουσιάζει τη μεθοδολογία σχεδίασης και ανάπτυξης του μαθήματος, την επισκόπηση υπαρχόντων ψηφιακών μαθημάτων, την ανάλυση των παιδαγωγικών επιλογών και την αξιολόγηση της υλοποίησης. Επιπλέον, διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις, οι οποίες αντλούνται από τη σχετική βιβλιογραφία για τον σχεδιασμό ψηφιακών μαθημάτων. Συνολικά, η εργασία αναδεικνύει τη συμβολή της μικρο-μάθησης στην πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και στη δημιουργία ενός ασφαλούς και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.el
dc.format.extent462el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΨηφιακό μάθημα για τον σχολικό εκφοβισμό για μαθητές Ε’ και Σ’ τάξηςel
dc.title.alternativeDigital lesson on school bullying for 5th and 6th grade studentsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master’s thesis addresses the issue of school bullying, a phenomenon that strongly concerns the contemporary educational community and is associated with significant psychosocial consequences. The purpose of this study was the design a Digital Micro-course targeted at 5th and 6th grade students, aiming to enhance their understanding of the phenomenon, recognize different forms of bullying, foster empathy, and cultivate prevention skills. The development of the course was grounded in UNESCO’s pedagogical framework for addressing school violence and bullying, as well as on the principles of constructive alignment, in order to ensure coherence between learning objectives, activities, and assessment. Google Classroom was selected as the implementation platform, as it provides a user-friendly environment with the ability to integrate multimedia and collaborative tools (e.g., H5P, Google Forms, Padlet), thereby enhancing students’ active participation and interaction. The thesis presents the methodology of course design and development, a review of existing digital courses, an analysis of the pedagogical choices, and the evaluation of the implementation. Furthermore, conclusions and proposals for future improvements are formulated, drawing on relevant literature concerning the design of digital learning. Overall, the study highlights the contribution of micro-learning in preventing school bullying and in promoting the creation of a safe and inclusive school environment.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΣχολικός εκφοβισμόςel
dc.subject.keywordΜικρο-μάθησηel
dc.subject.keywordΨηφιακή εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΜαθησιακά αποτελέσματαel
dc.subject.keywordSchool bullyingel
dc.subject.keywordMicro-learningel
dc.subject.keywordDigital educationel
dc.subject.keywordLearning outcomesel
dc.date.defense2025-10-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»