| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Σιαμέτη, Παρασκευή | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-03T15:59:13Z | |
| dc.date.available | 2025-11-03T15:59:13Z | |
| dc.date.issued | 2025-10 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18293 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα του
σχολικού εκφοβισμού, ένα φαινόμενο που απασχολεί έντονα τη σύγχρονη
εκπαιδευτική κοινότητα και συνδέεται με σημαντικές ψυχοκοινωνικές
επιπτώσεις. Σκοπός της εργασίας ήταν η σχεδίαση ενός Ψηφιακού Μικρομαθήματος, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/τριες Ε’ και Στ’ Τάξης και στοχεύει
στην κατανόηση του φαινομένου, την αναγνώριση μορφών εκφοβισμού, την
ανάπτυξη ενσυναίσθησης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων πρόληψης.
Η ανάπτυξη του μαθήματος βασίστηκε στο παιδαγωγικό πλαίσιο της UNESCO
για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο, καθώς και στις
αρχές του constructive alignment, ώστε να διασφαλιστεί η συνάφεια
μαθησιακών στόχων, δραστηριοτήτων και αξιολόγησης. Για την υλοποίηση
επιλέχθηκε το Google Classroom, το οποίο προσφέρει ένα εύχρηστο περιβάλλον
και δυνατότητες ενσωμάτωσης πολυμεσικών και συνεργατικών εργαλείων (π.χ.
H5P, Google Forms, Padlet), ενισχύοντας την ενεργή συμμετοχή και την
αλληλεπίδραση των μαθητών.
Η εργασία παρουσιάζει τη μεθοδολογία σχεδίασης και ανάπτυξης του
μαθήματος, την επισκόπηση υπαρχόντων ψηφιακών μαθημάτων, την ανάλυση
των παιδαγωγικών επιλογών και την αξιολόγηση της υλοποίησης. Επιπλέον,
διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις, οι
οποίες αντλούνται από τη σχετική βιβλιογραφία για τον σχεδιασμό ψηφιακών
μαθημάτων. Συνολικά, η εργασία αναδεικνύει τη συμβολή της μικρο-μάθησης
στην πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και στη δημιουργία ενός ασφαλούς και
συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος. | el |
| dc.format.extent | 462 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για τον σχολικό εκφοβισμό για μαθητές Ε’ και Σ’ τάξης | el |
| dc.title.alternative | Digital lesson on school bullying for 5th and 6th grade students | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This master’s thesis addresses the issue of school bullying, a phenomenon that
strongly concerns the contemporary educational community and is associated with
significant psychosocial consequences. The purpose of this study was the design a
Digital Micro-course targeted at 5th and 6th grade students, aiming to enhance
their understanding of the phenomenon, recognize different forms of bullying,
foster empathy, and cultivate prevention skills.
The development of the course was grounded in UNESCO’s pedagogical
framework for addressing school violence and bullying, as well as on the principles
of constructive alignment, in order to ensure coherence between learning
objectives, activities, and assessment. Google Classroom was selected as the
implementation platform, as it provides a user-friendly environment with the ability
to integrate multimedia and collaborative tools (e.g., H5P, Google Forms, Padlet),
thereby enhancing students’ active participation and interaction.
The thesis presents the methodology of course design and development, a review
of existing digital courses, an analysis of the pedagogical choices, and the
evaluation of the implementation. Furthermore, conclusions and proposals for
future improvements are formulated, drawing on relevant literature concerning
the design of digital learning. Overall, the study highlights the contribution of
micro-learning in preventing school bullying and in promoting the creation of a safe
and inclusive school environment. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Σχολικός εκφοβισμός | el |
| dc.subject.keyword | Μικρο-μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακή εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Μαθησιακά αποτελέσματα | el |
| dc.subject.keyword | School bullying | el |
| dc.subject.keyword | Micro-learning | el |
| dc.subject.keyword | Digital education | el |
| dc.subject.keyword | Learning outcomes | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |