Ψηφιακό μάθημα για τον σχολικό εκφοβισμό για μαθητές Ε’ και Σ’ τάξης
Digital lesson on school bullying for 5th and 6th grade students

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολικός εκφοβισμός ; Μικρο-μάθηση ; Ψηφιακή εκπαίδευση ; Μαθησιακά αποτελέσματα ; School bullying ; Micro-learning ; Digital education ; Learning outcomesΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα του
σχολικού εκφοβισμού, ένα φαινόμενο που απασχολεί έντονα τη σύγχρονη
εκπαιδευτική κοινότητα και συνδέεται με σημαντικές ψυχοκοινωνικές
επιπτώσεις. Σκοπός της εργασίας ήταν η σχεδίαση ενός Ψηφιακού Μικρομαθήματος, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/τριες Ε’ και Στ’ Τάξης και στοχεύει
στην κατανόηση του φαινομένου, την αναγνώριση μορφών εκφοβισμού, την
ανάπτυξη ενσυναίσθησης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων πρόληψης.
Η ανάπτυξη του μαθήματος βασίστηκε στο παιδαγωγικό πλαίσιο της UNESCO
για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο, καθώς και στις
αρχές του constructive alignment, ώστε να διασφαλιστεί η συνάφεια
μαθησιακών στόχων, δραστηριοτήτων και αξιολόγησης. Για την υλοποίηση
επιλέχθηκε το Google Classroom, το οποίο προσφέρει ένα εύχρηστο περιβάλλον
και δυνατότητες ενσωμάτωσης πολυμεσικών και συνεργατικών εργαλείων (π.χ.
H5P, Google Forms, Padlet), ενισχύοντας την ενεργή συμμετοχή και την
αλληλεπίδραση των μαθητών.
Η εργασία παρουσιάζει τη μεθοδολογία σχεδίασης και ανάπτυξης του
μαθήματος, την επισκόπηση υπαρχόντων ψηφιακών μαθημάτων, την ανάλυση
των παιδαγωγικών επιλογών και την αξιολόγηση της υλοποίησης. Επιπλέον,
διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις, οι
οποίες αντλούνται από τη σχετική βιβλιογραφία για τον σχεδιασμό ψηφιακών
μαθημάτων. Συνολικά, η εργασία αναδεικνύει τη συμβολή της μικρο-μάθησης
στην πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και στη δημιουργία ενός ασφαλούς και
συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.


