Ψηφιακό μάθημα για την ενίσχυση γλωσσικών δεξιοτήτων για τους μαθητές της Γ’ ΕΠΑ.Λ.
An online course for enhancing language skills for 3rd Grade Vocational Upper Secondary School students

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακό μάθημα ; Μικρομάθηση ; Νέα ελληνικά ; Μη λογοτεχνικό κείμενο ; Γ' ΕΠΑ.Λ ; Digital course ; Microlearning ; Modern greek language ; Non-literary text ; Vocational upper secondary schoolΠερίληψη
Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός ψηφιακού επαναληπτικού μαθήματος πάνω στα βασικά στοιχεία της ύλης του μη λογοτεχνικού κειμένου στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για μαθητές της Γ΄ τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων. Η δημιουργία του μαθήματος υπαγορεύτηκε από τη διαπιστωμένη έλλειψη ψηφιακών μαθημάτων που να απευθύνονται αποκλειστικά σε μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων. Στόχος της παρέμβασης είναι να γεφυρώσει αυτό το κενό και να προτείνει μια διδακτική λύση που να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών.
Η ανάπτυξη του μαθήματος βασίστηκε στις αρχές της μικρομάθησης και της ψηφιακής μάθησης και έδωσε έμφαση στην ευθυγράμμιση των μαθησιακών στόχων με τα εθνικά εκπαιδευτικά πλαίσια. Η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε στην πλατφόρμα Google Classroom, ενώ η δομή του μαθήματος περιλαμβάνει εισαγωγή, τέσσερα μικρομαθήματα και μια τελική αξιολόγηση. Σχεδιάστηκαν δραστηριότητες που ενισχύουν τη σύνδεση με τα μαθησιακά αποτελέσματα, προωθούν την ενεργή συμμετοχή και υποστηρίζουν τόσο την καθοδηγούμενη όσο και την αυτόνομη μάθηση μέσω αυτοαξιολόγησης.
Η συμβολή της διατριβής έγκειται στην παροχή ενός καινοτόμου, στοχευμένου και παιδαγωγικά τεκμηριωμένου ψηφιακού πλαισίου μάθησης το οποίο αναδεικνύει τη σημασία της προσαρμογής της ψηφιακής εκπαίδευσης στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, προάγοντας την ισότιμη πρόσβαση στη γνώση και προσφέροντας μια βιώσιμη πρόταση για την ενίσχυση της διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών στην επαγγελματική εκπαίδευση.


