dc.contributor.advisor | Βέργαδος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Κατζόλα, Ειρήνη | |
dc.date.accessioned | 2025-09-08T05:35:36Z | |
dc.date.available | 2025-09-08T05:35:36Z | |
dc.date.issued | 2025-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18105 | |
dc.description.abstract | Σε αυτή τη διατριβή γίνεται μία ενδελεχής έρευνα, μέσω βιβλιογραφικών πηγών, για τα εικονικά μουσεία του 21ου αιώνα. Εξετάζεται η ιστορία τους ανά τα έτη, καθώς δίνεται έμφαση στον χαρακτήρα και στις δυνατότητες που έχουν σήμερα. Η έρευνα συνεχίζεται και εστιάζει στους χρήστες των εικονικών μουσείων και την ανάπτυξη ενός προσωπικού προφίλ που μπορεί να προσφέρει μία εξατομικευμένη εμπειρία. Επιπλέον, γίνεται αναφορά για την επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων και τις πρακτικές που εφαρμόζουν για την προσέγγιση του κοινού. Μέσω βιβλιογραφικών μελετών εξετάστηκαν οι εκθέσεις εικονικών μουσείων και ιδιαιτέρως αυτές που χρησιμοποιούν τις πρακτικές της επαυξημένης, μικτής και εικονικής πραγματικότητας, ενώ, μετέπειτα, αναφέρονται τα τρισδιάστατα στοιχεία που βοηθούν στην περάτωση ενός τρισδιάστατου μοντέλου. Από το αποτέλεσμα της έρευνας προκύπτει ότι η ανάπτυξη των εικονικών μουσείων είναι ραγδαία και στο κοντινό μέλλον θα αποτελέσουν μία εξέλιξη των φυσικών μουσείων, καθώς είναι εύκολα προσβάσιμα και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην διάσωση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της εργασίας περιγράφεται η ανάπτυξη ενός εικονικού μουσείου με θέμα μία αρχαιολογική έκθεση για τους τύπους των αρχαίων ελληνικών αγγείων. Το μουσείο αποτελεί μία εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας που επιτρέπει στους χρήστες να περιηγηθούν και να αλληλοεπιδράσουν με τα εκθέματα. Αναπτύσσεται, λεπτομερώς η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την μοντελοποίηση του μουσείου και των εκθεμάτων και, ταυτοχρόνως, δίνεται έμφαση στα προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση της εφαρμογής. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Αλληλεπίδραση και μετάδοση πληροφορίας σε εικονικά μουσεία | el |
dc.title.alternative | Interaction and transmission of information in virtual museums | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | In this dissertation meticulous research is conducted on virtual museums of the 21st century, through bibliographical references. Their history throughout the years is considered, with an emphasis on their character and capabilities in today's world. Research is ongoing and focuses on the users of virtual museums and the development of a personal profile that can provide a personalized experience. In addition, the communication policies of museums and their practices for approaching their audiences are also reported on. Through bibliographical surveys, virtual museum exhibitions were examined, and specifically those that use augmented, mixed and virtual reality practices. Afterwards, the three-dimensional elements that help to complete a three-dimensional model have been mentioned. The result of the research indicates that the development of virtual museums is rapidly accelerating and in the near future they will be an evolution of the physical museums, due to the fact that they are easily accessible and play a pivotal role in the conservation and promotion of cultural heritage. In addition, the paper outlines the development of a virtual museum in the context of an archaeological exhibition of the shapes of ancient Greek vases. The museum is a virtual reality application that allows users to navigate and interact with the exhibits. It develops, in depth, the methodology that was followed to modelling the museum and the exhibits. At the same time, it highlights the software used to implement the application. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Εικονικό μουσείο | el |
dc.subject.keyword | Τρισδιάστατη μοντελοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Παιχνίδι σοβαρού σκοπού | el |
dc.subject.keyword | Εξατομίκευση | el |
dc.date.defense | 2025-07-30 | |