Αλληλεπίδραση και μετάδοση πληροφορίας σε εικονικά μουσεία
Interaction and transmission of information in virtual museums

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εικονικό μουσείο ; Τρισδιάστατη μοντελοποίηση ; Παιχνίδι σοβαρού σκοπού ; ΕξατομίκευσηΠερίληψη
Σε αυτή τη διατριβή γίνεται μία ενδελεχής έρευνα, μέσω βιβλιογραφικών πηγών, για τα εικονικά μουσεία του 21ου αιώνα. Εξετάζεται η ιστορία τους ανά τα έτη, καθώς δίνεται έμφαση στον χαρακτήρα και στις δυνατότητες που έχουν σήμερα. Η έρευνα συνεχίζεται και εστιάζει στους χρήστες των εικονικών μουσείων και την ανάπτυξη ενός προσωπικού προφίλ που μπορεί να προσφέρει μία εξατομικευμένη εμπειρία. Επιπλέον, γίνεται αναφορά για την επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων και τις πρακτικές που εφαρμόζουν για την προσέγγιση του κοινού. Μέσω βιβλιογραφικών μελετών εξετάστηκαν οι εκθέσεις εικονικών μουσείων και ιδιαιτέρως αυτές που χρησιμοποιούν τις πρακτικές της επαυξημένης, μικτής και εικονικής πραγματικότητας, ενώ, μετέπειτα, αναφέρονται τα τρισδιάστατα στοιχεία που βοηθούν στην περάτωση ενός τρισδιάστατου μοντέλου. Από το αποτέλεσμα της έρευνας προκύπτει ότι η ανάπτυξη των εικονικών μουσείων είναι ραγδαία και στο κοντινό μέλλον θα αποτελέσουν μία εξέλιξη των φυσικών μουσείων, καθώς είναι εύκολα προσβάσιμα και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην διάσωση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της εργασίας περιγράφεται η ανάπτυξη ενός εικονικού μουσείου με θέμα μία αρχαιολογική έκθεση για τους τύπους των αρχαίων ελληνικών αγγείων. Το μουσείο αποτελεί μία εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας που επιτρέπει στους χρήστες να περιηγηθούν και να αλληλοεπιδράσουν με τα εκθέματα. Αναπτύσσεται, λεπτομερώς η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την μοντελοποίηση του μουσείου και των εκθεμάτων και, ταυτοχρόνως, δίνεται έμφαση στα προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση της εφαρμογής.