Ολική ποιότητα της τουριστικής εκπαίδευσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Κορρέ - Νάτση, Ειρήνη
Ημερομηνία
2003-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Συγκριτική αξιολόγηση ; Benchmarking (Management) ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Τουριστική εκπαίδευση ; ΤουρισμόςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελείται από τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει το κεφάλαιο 2 όπου παρέχονται βασικές γνώσεις για τις έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Πιο συγκεκριμένα το κεφάλαιο 2 ασχολείται με την στρατηγική σημασία της ποιότητας, τις διαστάσεις ποιότητας, τις βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας καθώς και τα στάδια ανάπτυξης της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Στο ίδιο κεφάλαιο επισημαίνεται η σπουδαιότητα μέτρησης της ποιότητας ως μέσο το οποίο συμβάλλει στην διαδικασία της συνεχούς βελτίωσης. Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει το κεφάλαιο 3. Το κεφάλαιο 3 έχει ως θέμα την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εκπαίδευση. Παρουσιάζεται μια ολική προσέγγιση της εκπαίδευσης και περιγραφή των στοιχείων του εκπαιδευτικού συστήματος. Μέσα στα πλαίσια της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εκπαίδευση εξετάζονται οι έννοιες και μεθοδολογίες της Διοίκησης που βασίζεται στις διαδικασίες, στην βελτίωση των διαδικασιών, αυτοαξιολόγηση, μέτρηση της απόδοσης και benchmarking. Το κεφάλαιο 3 επίσης αναφέρεται στον κύκλο ενεργειών για την βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση καθώς επίσης και σε σημαντικές πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί σε αυτόν τον τομέα. Η τρίτη ενότητα περιλαμβάνει τα κεφάλαια 4, 5, και 6. Το κεφάλαιο 4 έχει ως θέμα την τουριστική εκπαίδευση. Εξετάζει τη σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης στην τουριστική βιομηχανία, την φύση της τουριστικής εκπαίδευσης καθώς και τους παράγοντες που καθορίζουν την ποιότητα της τουριστικής εκπαίδευσης. Στο ίδιο κεφάλαιο προτείνεται ένα μοντέλο μέτρησης της ολικής ποιότητας της τουριστικής εκπαίδευσης. Επίσης παρουσιάζονται δείκτες μέτρησης της ποιότητας της τουριστικής εκπαίδευσης. Το κεφάλαιο 5 έχει ως θέμα την τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Παρουσιάσει την υφιστάμενη κατάσταση, τους φορείς και τους κύκλους παροχής της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα. Το κεφάλαιο 6 περιλαμβάνει συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Tο παράρτημα αφορά την περίπτωση του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (πρώην σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης).