dc.contributor.advisor | Ψαράκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Τριανταφύλλου, Αλέξανδρος | |
dc.date.accessioned | 2025-07-24T07:43:57Z | |
dc.date.available | 2025-07-24T07:43:57Z | |
dc.date.issued | 2025-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18018 | |
dc.description.abstract | Η αυξανόμενη συνδεσιμότητα και πολυπλοκότητα των σύγχρονων οχημάτων έχει αναδείξει την
κυβερνοασφάλεια ως κρίσιμο ζήτημα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η παρούσα εργασία εξετάζει τα
πρότυπα και τους κανονισμούς που έχουν θεσπιστεί για την προστασία των οχημάτων από
κυβερνοεπιθέσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα τέσσερα θεμελιώδη πλαίσια: το πρότυπο ISO 26262 για
τη λειτουργική ασφάλεια των ηλεκτρονικών συστημάτων, το SAE J3061 ως την πρώτη κατευθυντήρια
οδηγία για την κυβερνοασφάλεια οχημάτων, το νεότερο και ευρέως αποδεκτό ISO/SAE 21434 για την
ενσωμάτωση μηχανικής κυβερνοασφάλειας στον κύκλο ζωής ανάπτυξης, και τον διεθνή κανονισμό
UNECE WP.29 R155, ο οποίος επιβάλλει τη δημιουργία και πιστοποίηση Συστήματος Διαχείρισης
Κυβερνοασφάλειας (CSMS) από τους κατασκευαστές. Η εργασία αναλύει το περιεχόμενο και την
υιοθέτηση αυτών των προτύπων, την πρακτική εφαρμογή τους στη βιομηχανία, τις προκλήσεις που
αντιμετωπίζονται, καθώς και τις μελλοντικές τεχνολογικές και κανονιστικές εξελίξεις. Στόχος είναι η
ανάδειξη της σημασίας μιας ολιστικής και διαρκώς εξελισσόμενης προσέγγισης για την ασφάλεια των
οχημάτων στο νέο ψηφιακό τοπίο. | el |
dc.format.extent | 48 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Πρότυπα και κανονισμοί κυβερνοασφάλειας στην αυτοκινητοβιομηχανία : επισκόπηση και προοπτικές | el |
dc.title.alternative | Cybersecurity standards and regulations in the automotive industry : overview and perspectives | el |
dc.type | Bachelor Dissertation | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | The growing connectivity and complexity of modern vehicles has made cybersecurity a critical concern in
the automotive industry. This thesis provides an in-depth overview of the standards and regulations
developed to protect vehicles against cyber threats. Particular focus is given to four key frameworks: ISO
26262, which addresses the functional safety of vehicle electronics; SAE J3061, the first dedicated
guideline for automotive cybersecurity; the widely adopted ISO/SAE 21434, which integrates
cybersecurity engineering throughout the vehicle development lifecycle; and the UNECE WP.29 R155
regulation, which mandates that manufacturers implement and certify a Cybersecurity Management
System (CSMS). The thesis analyzes the scope, requirements, and adoption of these standards, their
implementation in the industry, the challenges encountered, and future trends in both technology and
regulation. Ultimately, it emphasizes the need for a holistic and adaptive approach to secure modern
vehicles against evolving cyber risks. | el |
dc.subject.keyword | Πρότυπα | el |
dc.subject.keyword | Κανονισμοί | el |
dc.subject.keyword | Αυτοκινητοβιομηχανία | el |
dc.subject.keyword | Κυβερνοασφάλεια | el |
dc.date.defense | 2025-07-14 | |