dc.contributor.advisor | Γεωργόπουλος, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Ζάβου, Ευγενία | |
dc.date.accessioned | 2025-07-18T11:22:30Z | |
dc.date.available | 2025-07-18T11:22:30Z | |
dc.date.issued | 2025-07-15 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17993 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά το Στρατηγικό Μάνατζμεντ και την εμφάνιση της Ηλεκτρονικής Τραπεζικής σε μία συγκεκριμένη Ελληνική Τράπεζα, την Εθνική.
Η εργασία χωρίζεται σε 4 Κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το υπόδειγμα του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανίχνευση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Έπειτα αναφέρονται η διαμόρφωση της στρατηγικής και πιο συγκεκριμένα η Αποστολή, οι Σκοποί και οι Στρατηγικές (Επιχειρησιακές, Επιχειρηματικές και Λειτουργικές). Το τελευταίο στάδιο που αναλύεται είναι αυτό της Υλοποίησης, της Αξιολόγησης και του Ελέγχου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο διασαφηνίζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός με τα θετικά και αρνητικά στοιχεία και τις μορφές του. Αναλύεται η ιστορική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ηλεκτρονικής τραπεζικής, καθώς και ποια είναι η σχέση τους με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Τέλος, παρουσιάζονται οι προοπτικές ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης και του Blockchain.
Στο κεφάλαιο 3 περιγράφεται η μελέτη περίπτωσης της Εθνικής Τράπεζας και ιδίως η ιστορική της αναδρομή, ο σκοπός, το όραμα και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Ακόμα εξετάζονται τα πληροφοριακά της συστήματα και οι πτυχές του ψηφιακού μετασχηματισμού. Τέλος, ερμηνεύεται στρατηγικά το εξωτερικό περιβάλλον της και ιδίως η ανάλυση PEST και το Υπόδειγμα Porter.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας, ερμηνεύεται η Ηλεκτρονική Τραπεζική στην Εθνική Τράπεζα και ξεδιπλώνονται οι κύριες υπηρεσίες της Τράπεζας. Βλέπουμε τη σχέση της με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ελληνική Οικονομία. Τέλος, παρουσιάζονται οι μελλοντικές τάσεις και στρατηγικές ανάπτυξης της ΕτΕ. | el |
dc.format.extent | 143 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η εφαρμογή του στρατηγικού μάνατζμεντ σε πιστωτικό ίδρυμα και η εμφάνιση της ηλεκτρονικής τραπεζικής : μελέτη περίπτωσης στην Εθνική Τράπεζα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis examines Strategic Management and the emergence of Ε-(Electronic) Banking in a specific Greek bank, the National Bank of Greece (NBG).
The thesis is divided into four chapters. In the first chapter, the Strategic Management model is presented, with particular emphasis on the identification of the internal and external environment. It then discusses strategy formulation, specifically the Mission, Goals, and Strategies (Corporate, Business, and Functional). The final stage that is analyzed is Implementation, Evaluation, and Control.
In the second chapter, digital transformation is clarified, including its positive and negative aspects and its various forms. The historical evolution of e-commerce and e-banking is analyzed, along with their relationship to digital transformation. Finally, the development prospects of Artificial Intelligence and Blockchain technology are presented.
Chapter three describes the case study of the National Bank of Greece, particularly its historical background, purpose, vision, and competitive advantage. It also examines its information systems and aspects of digital transformation. Lastly, the bank’s external environment is strategically interpreted, focusing on the PEST analysis and Porter’s Five Forces model.
In the fourth and final chapter of the thesis, E-Banking at the National Bank is interpreted, and its main services are outlined. The relationship between the Bank, the European Central Bank, and the Greek Economy is also discussed. Finally, future trends and development strategies of NBG are presented. | el |
dc.contributor.master | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρονικό εμπόριο | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρονική τραπεζική | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγικό μάνατζμεντ | el |
dc.subject.keyword | Strategic management | el |
dc.subject.keyword | Digital transformation | el |
dc.subject.keyword | e-Commerce | el |
dc.subject.keyword | e-Banking | el |
dc.date.defense | 2025-07-15 | |