Η εφαρμογή του στρατηγικού μάνατζμεντ σε πιστωτικό ίδρυμα και η εμφάνιση της ηλεκτρονικής τραπεζικής : μελέτη περίπτωσης στην Εθνική Τράπεζα

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ηλεκτρονική τραπεζική ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Strategic management ; Digital transformation ; e-Commerce ; e-BankingΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά το Στρατηγικό Μάνατζμεντ και την εμφάνιση της Ηλεκτρονικής Τραπεζικής σε μία συγκεκριμένη Ελληνική Τράπεζα, την Εθνική.
Η εργασία χωρίζεται σε 4 Κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το υπόδειγμα του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανίχνευση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Έπειτα αναφέρονται η διαμόρφωση της στρατηγικής και πιο συγκεκριμένα η Αποστολή, οι Σκοποί και οι Στρατηγικές (Επιχειρησιακές, Επιχειρηματικές και Λειτουργικές). Το τελευταίο στάδιο που αναλύεται είναι αυτό της Υλοποίησης, της Αξιολόγησης και του Ελέγχου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο διασαφηνίζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός με τα θετικά και αρνητικά στοιχεία και τις μορφές του. Αναλύεται η ιστορική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ηλεκτρονικής τραπεζικής, καθώς και ποια είναι η σχέση τους με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Τέλος, παρουσιάζονται οι προοπτικές ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης και του Blockchain.
Στο κεφάλαιο 3 περιγράφεται η μελέτη περίπτωσης της Εθνικής Τράπεζας και ιδίως η ιστορική της αναδρομή, ο σκοπός, το όραμα και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Ακόμα εξετάζονται τα πληροφοριακά της συστήματα και οι πτυχές του ψηφιακού μετασχηματισμού. Τέλος, ερμηνεύεται στρατηγικά το εξωτερικό περιβάλλον της και ιδίως η ανάλυση PEST και το Υπόδειγμα Porter.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας, ερμηνεύεται η Ηλεκτρονική Τραπεζική στην Εθνική Τράπεζα και ξεδιπλώνονται οι κύριες υπηρεσίες της Τράπεζας. Βλέπουμε τη σχέση της με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ελληνική Οικονομία. Τέλος, παρουσιάζονται οι μελλοντικές τάσεις και στρατηγικές ανάπτυξης της ΕτΕ.