Παιχνίδι ρόλων βασισμένο σε Unity3D με τυχαία παραγόμενα επίπεδα
Unity3D based role playing game with randomly generated stages

Bachelor Dissertation
Συγγραφέας
Μπάτσος, Ανάργυρος
Ημερομηνία
2025-06Επιβλέπων
Αποστόλου, ΔημήτριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Unity3D ; Procedural generation ; RPG ; ΕπαναληψιμότηταΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός παιχνιδιού ρόλων (RPG) με δυναμική δημιουργία επιπέδων, χρησιμοποιώντας τη μηχανή ανάπτυξης Unity3D και τη γλώσσα προγραμματισμού C#. Βασικός στόχος ήταν η υλοποίηση ενός αποτελεσματικού συστήματος τυχαίας παραγωγής περιεχομένου (Procedural Content Generation – PCG), με σκοπό την παροχή μιας διαρκώς μεταβαλλόμενης, ποικιλόμορφης και μοναδικής εμπειρίας στον χρήστη, ενισχύοντας έτσι την επανάληψιμότητα (re-playability). Για την επίτευξη αυτού, εφαρμόστηκαν βασικές τεχνικές PCG, η δημιουργία επιπέδων βάσει αρχικής τιμής (seed-based randomization) για αναπαραγωγιμότητα, η τοποθέτηση δωματίων σε πλέγμα (grid-based room placement) με πρόβλεψη για αποφυγή επικαλύψεων, και ο αλγόριθμος A* για τη σύνδεση των δωματίων. Ο A* περιλαμβάνει προηγμένες βελτιστοποιήσεις όπως το "two-pass pathfinding" και "smart penalties", διασφαλίζοντας τη δημιουργία φυσικών, λειτουργικών διαδρόμων και την πλήρη προσβασιμότητα του dungeon. Το σύστημα χαρακτηρίζεται από την ανθεκτικότητά του, ενσωματώνοντας εφεδρικούς μηχανισμούς για αποτυχημένες συνδέσεις, και από την απόδοσή του μέσω βελτιστοποιημένων υπολογισμών. Η αρχιτεκτονική του σχεδιάστηκε με γνώμονα την επεκτασιμότητα, επιτρέποντας την εύκολη προσθήκη νέων στοιχείων και μηχανισμών, συμπεριλαμβανομένης της δυναμικής δημιουργίας πλέγματος πλοήγησης (NavMesh) για την αυτόνομη κίνηση των εχθρών. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την επιτυχή δημιουργία δυναμικών και λειτουργικών περιβαλλόντων. Η εργασία αναδεικνύει τη συνεισφορά του PCG στην ενίσχυση της επαναληψιμότητας και της διαδραστικότητας των βιντεοπαιχνιδιών, καθώς και στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κόστους και χρόνου ανάπτυξης.