Μάρκετινγκ φαρμακευτικών εταιριών : μελέτη περίπτωση φαρμακευτικής εταιρίας AstraZeneca
Pharmaceutical company marketing : the case of AstraZeneca

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Φαρμακευτικές εταιρίες ; Digital marketing ; SWOT analysisΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το φαρμακευτικό μάρκετινγκ υπό το πρίσμα των σύγχρονων εξελίξεων στον τομέα της υγείας, της τεχνολογίας και της στρατηγικής διοίκησης. Αρχικά, αναλύεται η έννοια του μάρκετινγκ και οι εφαρμογές του σε διάφορους κλάδους, με έμφαση στις υπηρεσίες υγείας και τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις. Ειδική αναφορά γίνεται στο μάρκετινγκ υπηρεσιών, στις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει και στη σημασία της δημιουργίας αξίας για τον ασθενή και τον επαγγελματία υγείας.
Εν συνεχεία, γίνεται παρουσίαση των κύριων στρατηγικών και των εργαλείων του φαρμακευτικού μάρκετινγκ, σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, εστιάζοντας στις ρυθμιστικές απαιτήσεις, στις πρακτικές προώθησης φαρμάκων και στην τμηματοποίηση της αγοράς. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό του φαρμακευτικού μάρκετινγκ, καθώς και στις νέες προσεγγίσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, τη συλλογή δεδομένων (big data) και την προσωποποιημένη εμπειρία του εκάστοτε ασθενή.
Μέσω της ανάλυσης SWOT, γίνεται σημαντική ανάλυση σχετικά με τις δυνάμεις, αλλά και τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες, καθώς και τις απειλές που αντιμετωπίζουν οι φαρμακευτικές εταιρείες στο σημερινό ανταγωνιστικό και ρυθμιστικά απαιτητικό περιβάλλον. Τέλος, μέσα από μελέτη περίπτωσης της AstraZeneca, αναδεικνύονται πρακτικές επιτυχημένης εφαρμογής στρατηγικού και ψηφιακού μάρκετινγκ, προσφέροντας πολύτιμα συμπεράσματα για τη σύνδεση της καινοτομίας με την παροχή αξιόπιστων και ασθενοκεντρικών υπηρεσιών υγείας.