Ανάπτυξη διαδραστικού εκπαιδευτικού λογισμικού για την εισαγωγή στον προγραμματισμό με python
Development of an interactive educational software for introductory python programming

Bachelor Dissertation
Συγγραφέας
Φρονίστας, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2025-06Επιβλέπων
Τσάκωνας, ΠαναγιώτηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Python ; Blockly ; Skulpt ; Firebase ; Αυτό-αξιολόγηση ; Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Προγραμματισμός για αρχάριους ; Διαδραστική μάθηση ; Προοδευτική μάθηση ; Educational software ; Introductory programming ; Interactive learning ; Progressive learning ; Self-assessmentΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία παρουσιάζει την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού λογισμικού για την εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Python, με έμφαση στην προοδευτική, διαδραστική και βιωματική μάθηση. Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί για αρχάριους χρήστες και βασίζεται σε τεχνολογίες HTML, CSS, JavaScript, με στόχο να λειτουργεί χωρίς εγκατάσταση, και τοπικά από τον υπολογιστή των χρηστών, αξιοποιώντας την πλατφόρμα Firebase για τη διαδικτυακή αποθήκευση προόδου και την αυθεντικοποίηση χρηστών. Το περιβάλλον μάθησης περιλαμβάνει δώδεκα ενότητες θεωρίας με άμεσα εκτελέσιμα παραδείγματα Python, τεστ αυτό-αξιολόγησης, προβολή στατιστικών προόδου χρηστών, επαναληπτικό τεστ και δύο διαδραστικές δραστηριότητες προγραμματισμού που επιτρέπουν στους χρήστες να πειραματιστούν με τον κώδικα σε ασφαλές και καθοδηγούμενο περιβάλλον.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην τεχνική υλοποίηση χωρίς server, στην ασφάλεια και αξιοπιστία εκτέλεσης, καθώς και στην παιδαγωγική αρτιότητα των μαθημάτων, ενώ με δεδομένη τη συζήτηση για την ενδεχόμενη αντικατάσταση της ψευδογλώσσας «ΓΛΩΣΣΑ» από την Python στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το υλικό του λογισμικού, καλύπτει την ύλη της γλώσσας Python από τις βασικές έννοιες έως την εισαγωγή στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό, με γνώμονα το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον».