dc.contributor.advisor | Τσάκωνας, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Φρονίστας, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2025-07-09T10:45:57Z | |
dc.date.available | 2025-07-09T10:45:57Z | |
dc.date.issued | 2025-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17927 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία παρουσιάζει την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού λογισμικού για την εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Python, με έμφαση στην προοδευτική, διαδραστική και βιωματική μάθηση. Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί για αρχάριους χρήστες και βασίζεται σε τεχνολογίες HTML, CSS, JavaScript, με στόχο να λειτουργεί χωρίς εγκατάσταση, και τοπικά από τον υπολογιστή των χρηστών, αξιοποιώντας την πλατφόρμα Firebase για τη διαδικτυακή αποθήκευση προόδου και την αυθεντικοποίηση χρηστών. Το περιβάλλον μάθησης περιλαμβάνει δώδεκα ενότητες θεωρίας με άμεσα εκτελέσιμα παραδείγματα Python, τεστ αυτό-αξιολόγησης, προβολή στατιστικών προόδου χρηστών, επαναληπτικό τεστ και δύο διαδραστικές δραστηριότητες προγραμματισμού που επιτρέπουν στους χρήστες να πειραματιστούν με τον κώδικα σε ασφαλές και καθοδηγούμενο περιβάλλον.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην τεχνική υλοποίηση χωρίς server, στην ασφάλεια και αξιοπιστία εκτέλεσης, καθώς και στην παιδαγωγική αρτιότητα των μαθημάτων, ενώ με δεδομένη τη συζήτηση για την ενδεχόμενη αντικατάσταση της ψευδογλώσσας «ΓΛΩΣΣΑ» από την Python στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το υλικό του λογισμικού, καλύπτει την ύλη της γλώσσας Python από τις βασικές έννοιες έως την εισαγωγή στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό, με γνώμονα το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον». | el |
dc.format.extent | 30 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη διαδραστικού εκπαιδευτικού λογισμικού για την εισαγωγή στον προγραμματισμό με python | el |
dc.title.alternative | Development of an interactive educational software for introductory python programming | el |
dc.type | Bachelor Dissertation | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This undergraduate thesis presents the development of an educational software application for introducing the Python programming language, with an emphasis on progressive, interactive, and experiential learning. The software is designed for beginners and is based on HTML, CSS, and JavaScript technologies, so that it may be run without needing any installation process whatsoever, even when executed locally from the user's computer, while utilizing the Firebase platform for online user authentication and progress storage. The learning environment consists of twelve theory units, each including instantly executable Python examples, self-assessment tests, display of user progress statistics, a review test, and two interactive programming activities that allow users to experiment with code in a safe and guided environment.
Particular emphasis was placed on serverless implementation, execution reliability and safety, as well as pedagogical reliability of lessons, while given the ongoing discussion regarding the potential replacement of the pseudo programming language “ΓΛΩΣΣΑ” (used in Greek secondary education) with Python, the software’s content aligns with the curriculum of the book "Software Development in a Programming Environment", covering topics from fundamental programming concepts to introductory object-oriented programming. | el |
dc.subject.keyword | Python | el |
dc.subject.keyword | Blockly | el |
dc.subject.keyword | Skulpt | el |
dc.subject.keyword | Firebase | el |
dc.subject.keyword | Αυτό-αξιολόγηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό λογισμικό | el |
dc.subject.keyword | Προγραμματισμός για αρχάριους | el |
dc.subject.keyword | Διαδραστική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Προοδευτική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Educational software | el |
dc.subject.keyword | Introductory programming | el |
dc.subject.keyword | Interactive learning | el |
dc.subject.keyword | Progressive learning | el |
dc.subject.keyword | Self-assessment | el |
dc.date.defense | 2025-06 | |