Στρατηγική συν-ανταγωνισμού (cooperation strategy) εφαρμογή της στρατηγικής στο χώρο των ηλεκτρονικών τραπεζικών υπηρεσιών
Master Thesis
Συγγραφέας
Καρμή, Ευσταθία Ν.
Ημερομηνία
2007-08-28Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Ανταγωνισμός ; Διαδικτυακή τραπεζική ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Επεξεργασία δεδομένωνΠερίληψη
Μέσα στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, το πολύπλοκο και ανταγωνιστικό και όλο και περισσότερο εξαρτώμενο από την πληροφορία και τη γνώση (know-how), οι επιχειρήσεις διαπιστώνουν την ανάγκη να συνεργαστούν συχνά με ανταγωνιστές με στόχο να διατηρήσουν ή και να διευρύνουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα. Η παραδοχή αυτή τεκμηριώθηκε επιστημονικά και διαμόρφωσε την επιχειρηματική θεωρία του Συν-ανταγωνισμού. Στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας γίνεται μία θεωρητική προσέγγιση της στρατηγικής του Συν-ανταγωνισμού, βασισμένη κυρίως στην ανάλυση των εισηγητών της, Adam Brandenburg και Barry Nalebuff. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται τρόποι εφαρμογής της στρατηγικής στην περιοχή των τραπεζικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Αφού δε παρατεθούν τα ισχύοντα δεδομένα στο χώρο, θα κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις για την αξιοποίηση του Συν-ανταγωνισμού στην επέκταση της αγοράς των υπηρεσιών αυτών. Από τη συγκεκριμένη μελέτη συνάγεται ότι η θεωρία του Συν-ανταγωνισμού είναι δυνατόν να βρει εφαρμογή στο χώρο των τραπεζικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών, να δώσει στις τράπεζες μία εναλλακτική πρόταση απέναντι στις στρατηγικές επιλογές που οδηγούν στον επιζήμιο και συχνά καταστρεπτικό άκρατο ανταγωνισμό και να τις συνδράμει, τόσο στην επέκταση των υφιστάμενων αγορών των τραπεζικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών όσο και στην ανακάλυψη νέων (π.χ. Βαλκανικές χώρες).