dc.contributor.advisor | Βέργαδος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Τσάμη, Αργυρώ | |
dc.date.accessioned | 2025-04-28T13:13:56Z | |
dc.date.available | 2025-04-28T13:13:56Z | |
dc.date.issued | 2025-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17689 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή ερευνά την εκμάθηση με βάση το παιχνίδι στα μουσεία και
γενικά στους χώρους πολιτισμού.Ολοένα και περισσότερα από τα παραδοσιακά μουσεία
εντάσσουν εκπαιδευτικά προγράμματα στο λειτουργικό τους θέλοντας να γίνουν πιο προσιτά
στο κοινό και να αποβάλλουν τον αυστηρό χαρακτήρα που μέχρι τώρα είχαν.Παράλληλα,
προσπαθώντας να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της νέα ψηφιακής εποχής υιοθετούν τις νέες
τεχνολογίες και το διαδίκτυο στην λειτουργία τους.Η μάθηση με βάση το παιχνίδι είναι μια από
τις λύσεις για τον μετριασμό αυτής της αναπόφευκτης μετάβασης στην ψηφιακή εποχή και την
υποστήριξη της ενεργού μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία.Ταυτόχρονα κερδίζει όλο και
περισσότερο ενδιαφέρον από την επιστημονική κοινότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς
ένας από τους σκοπούς που εξυπηρετεί είναι η προώθηση της,η ευαισθητοποίηση για τη
σημασία της και η παρότρυνση των χρηστών να επισκέπτονται συχνότερα πολιτιστικά
ιδρύματα ,όπως μουσεία.Πλέον η απτή πολιτιστική κληρονομιά εκπροσωπείται περισσότερο
στους εικονικούς κόσμους των μουσείων μέσα από εφαρμογές τρισδιάστατης τεχνολογίας ενώ η
άυλη πολιτιστική κληρονομιά αποκτά μεγαλύτερη προβολή μέσω της μάθησης με βάση το
παιχνίδι καθώς αυτό στοχεύει στην διατήρηση της.Αυτή η εργασία επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα
πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μάθησης με βάση το παιχνίδι γενικά και να αναλογιστεί
τις επιλογές της χρήσης σοβαρών παιχνιδιών στο περιβάλλον του μουσείου. | el |
dc.format.extent | 109 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Εκμάθηση με βάση το παιχνίδι στα μουσεία - Εφαρμογές πολιτιστικής κληρονομιάς | el |
dc.title.alternative | Game-based learning in museums - Cultural heritage adjustments | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This Master's Thesis explores game-based learning in Museums and Cultural Institutions.
More and more of the traditional museums include educational programs in their liturgical
system in a n effort to become more accessible to the public and to eliminate the strict
character that they had until now. At the same time, trying to meet the challenges of the new
digital age, they are adopting new technologies and the internet in their operation. Game
based learning is one of the solutions to mitigate this inevitable transition to the digital age and
to support active learning in the educational process. At the same time it is gaining more
interest from the cultural heritage scientific community as one of the purposes it serves is to
promote it, raise awareness of its importance and encourage users to visit more often cultural
institutions, such as museums. Now the tangible cultural heritage is more represented in the
virtual worlds of museums through applications of 3D technology ,while the intangible cultural
heritage gets more visibility through game-based learning as it aims to its preservation. This
paper attempts to address the advantages and disadvantages of game-based learning in
general and to consider the options for using serious games in the museum environment. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Πολιτιστική κληρονομιά | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικά προγράμματα | el |
dc.subject.keyword | Μουσεία | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακές τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Εκμάθηση με βάση το παιχνίδι | el |
dc.date.defense | 2024-12-06 | |