Εικονική διδασκαλία στο σχολικό σύστημα με χρήση των εικονικών εργαστήριων
Virtual teaching in the school system using virtual labs

Bachelor Dissertation
Συγγραφέας
Λυμπερόπουλος, Παναγιώτης - Χρήστος
Ημερομηνία
2025-01Επιβλέπων
Δουληγέρης, ΧρήστοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εικονικά ; ΕργαστήριαΠερίληψη
Η τεχνολογία έχει αναδείξει νέες προοπτικές στην εκπαίδευση, με την εικονική διδασκαλία να αποτελεί ένα από τα πιο καινοτόμα εργαλεία. Αυτή η εργασία εξετάζει την ενσωμάτωση των εικονικών εργαστηρίων στο σχολικό σύστημα και αναλύει πώς αυτή η τεχνολογία μπορεί να επηρεάσει τη μάθηση.
Η εικονική διδασκαλία προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, ξεπερνώντας τους περιορισμούς των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας. Τα εικονικά εργαστήρια επιτρέπουν τη διεξαγωγή πειραμάτων και τη συμμετοχή σε δραστηριότητες που δεν είναι πάντα εφικτές με φυσικά μέσα. Με την αξιοποίηση τεχνολογιών όπως η εικονική πραγματικότητα (VR) και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), τα εικονικά εργαστήρια μπορούν να προσφέρουν μια πιο διαδραστική και εντυπωσιακή μαθησιακή εμπειρία.
Η παρούσα εργασία εξετάζει τη θεωρητική βάση πίσω από τα εικονικά εργαστήρια, τις τεχνολογίες που τα υποστηρίζουν και την εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Σκοπός της είναι να αναλύσει τα οφέλη και τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη χρήση των εικονικών εργαστηρίων και να προσδιορίσει τις καλύτερες πρακτικές για την ενσωμάτωσή τους στο σχολικό σύστημα.
Αναλύοντας δεδομένα από πρακτικές εφαρμογές και περιπτώσεις μελέτης, η εργασία αυτή παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη συμβολή των εικονικών εργαστηρίων στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας. Τα ευρήματα δείχνουν ότι, αν και υπάρχουν προκλήσεις στην υλοποίηση των εικονικών εργαστηρίων, η κατάλληλη χρήση τους μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη για την εκπαίδευση, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την κατανόηση των μαθητών.