Η εκπαιδευτική νευροεπιστήμη (ή νευροεκπαίδευση) ως εκπαιδευτική πολιτική
Educational neuroscience (or neuroeducation) as educational policy

Προβολή/Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτική νευροεπιστήμη ; Νευροεπιστήμες στην εκπαίδευση ; Νευρομύθοι ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να αποτυπώσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη και τις προεκτάσεις που έχει στην Εκπαίδευση. Ως εργαλείο έρευνας επιλέχθηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο δημιουργήθηκε με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία. Το πλήθος των συμμετεχόντων ήταν 113 άτομα (19 άνδρες, 94 γυναίκες), τα οποία καλούνταν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κλειστού τύπου. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία τέθηκαν στην παρούσα ερευνητική προσπάθεια, είναι τα εξής: α) Τι γνωρίζουν οι απόφοιτοι παιδαγωγικών τμημάτων και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί αναφορικά με την Νευροεπιστήμη; και β) Ποια η γνώμη τους αναφορικά με τη συνεισφορά των Νευροεπιστημών στην εκπαιδευτική διαδικασία; Σύμφωνα με τα ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης, τα οποία συγκλίνουν με παρόμοιες διεθνείς έρευνες, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η σύμπραξη των Νευροεπιστημών με την Εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για τον κλάδο των εκπαιδευτικών. Συνεπώς, ο νευροεπιστημονικός γραμματισμός των εκπαιδευτικών κρίνεται αναπόφευκτος.