E-coaching για εκπαιδευτές ενηλίκων με δεπ-υ σύμφωνα με τεχνικές της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης (SRL) και προσεγγίσεις ενσυνειδητότητας
ADHD coaching for adult educators according to self regulated learning strategies and mindfulness approaches

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υποστηρικτική καθοδήγηση ; Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ; Ενσυνειδητότητα ; Ψηφιακή μάθηση ; MindfulnessΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός καινοτόμου e-course για την εκπαίδευση εκπαιδευτών, με στόχο την απόκτηση δεξιοτήτων υποστηρικτικής καθοδήγησης (coaching) ώστε να υποστηρίξουν αποτελεσματικά ενήλικες με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Η δομή του e-course βασίζεται στις αρχές της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης (Self-Regulated Learning - SRL) και στις προσεγγίσεις της ενσυνειδητότητας (mindfulness), παρέχοντας μια δομημένη και μεθοδική προσέγγιση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων υποστηρικτικής καθοδήγησης.
Η μεθοδολογία της έρευνας περιλαμβάνει μερικώς πειραματική προσέγγιση, με στόχο την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του e-course χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια και εργαλεία αξιολόγησης. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι συμμετέχοντες βελτίωσαν τις δεξιότητες αυτορρύθμισης, όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η στοχοθεσία, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν την αυτοπεποίθηση και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Το e-course αποδείχθηκε αποτελεσματικό για την καλλιέργεια δεξιοτήτων coaching, ενισχύοντας τη συνεργατικότητα και την αυτογνωσία.
Επιπλέον, η εργασία προτείνει ότι η ενσωμάτωση πρακτικών ενσυνειδητότητας συμβάλλει στη μείωση του άγχους και στην ενίσχυση της συγκέντρωσης, διευκολύνοντας τους εκπαιδευτές να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της διαχείρισης ομάδων ενηλίκων με ΔΕΠ-Υ. Τέλος, η συμβολή της εργασίας είναι σημαντική καθώς προσφέρει μια νέα οπτική στην κατανόηση και εφαρμογή σύγχρονων θεωριών μάθησης, δημιουργώντας ένα πρότυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο που μπορεί να υποστηρίξει αποτελεσματικά επαγγελματίες οι οποίοι εργάζονται με ενήλικες με ΔΕΠ-Υ.