dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Πέππα, Πελαγία | |
dc.date.accessioned | 2025-02-27T11:03:08Z | |
dc.date.available | 2025-02-27T11:03:08Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17513 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός καινοτόμου e-course για την εκπαίδευση εκπαιδευτών, με στόχο την απόκτηση δεξιοτήτων υποστηρικτικής καθοδήγησης (coaching) ώστε να υποστηρίξουν αποτελεσματικά ενήλικες με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Η δομή του e-course βασίζεται στις αρχές της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης (Self-Regulated Learning - SRL) και στις προσεγγίσεις της ενσυνειδητότητας (mindfulness), παρέχοντας μια δομημένη και μεθοδική προσέγγιση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων υποστηρικτικής καθοδήγησης.
Η μεθοδολογία της έρευνας περιλαμβάνει μερικώς πειραματική προσέγγιση, με στόχο την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του e-course χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια και εργαλεία αξιολόγησης. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι συμμετέχοντες βελτίωσαν τις δεξιότητες αυτορρύθμισης, όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η στοχοθεσία, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν την αυτοπεποίθηση και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Το e-course αποδείχθηκε αποτελεσματικό για την καλλιέργεια δεξιοτήτων coaching, ενισχύοντας τη συνεργατικότητα και την αυτογνωσία.
Επιπλέον, η εργασία προτείνει ότι η ενσωμάτωση πρακτικών ενσυνειδητότητας συμβάλλει στη μείωση του άγχους και στην ενίσχυση της συγκέντρωσης, διευκολύνοντας τους εκπαιδευτές να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της διαχείρισης ομάδων ενηλίκων με ΔΕΠ-Υ. Τέλος, η συμβολή της εργασίας είναι σημαντική καθώς προσφέρει μια νέα οπτική στην κατανόηση και εφαρμογή σύγχρονων θεωριών μάθησης, δημιουργώντας ένα πρότυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο που μπορεί να υποστηρίξει αποτελεσματικά επαγγελματίες οι οποίοι εργάζονται με ενήλικες με ΔΕΠ-Υ. | el |
dc.format.extent | 136 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | E-coaching για εκπαιδευτές ενηλίκων με δεπ-υ σύμφωνα με τεχνικές της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης (SRL) και προσεγγίσεις ενσυνειδητότητας | el |
dc.title.alternative | ADHD coaching for adult educators according to self regulated learning strategies and mindfulness approaches | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis focuses on the design and implementation of an innovative e-course aimed at training educators to acquire coaching skills to effectively support adults with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). The structure of the e-course is grounded in the principles of Self-Regulated Learning (SRL) and mindfulness approaches, providing a structured and methodical framework for developing coaching competencies.
The research methodology adopts a partially experimental approach to evaluate the effectiveness of the e-course using questionnaires and assessment tools. The findings indicate that participants improved their self-regulation skills, such as strategic planning and goal setting, while simultaneously enhancing their self-confidence and professional satisfaction. The e-course proved effective in fostering coaching skills, strengthening collaboration, and promoting self-awareness.
Furthermore, the study suggests that the integration of mindfulness practices contributes to reducing stress and improving focus, thereby enabling educators to better address the challenges of managing groups of adults with ADHD. Lastly, the significance of this research lies in its provision of a novel perspective on understanding and applying contemporary learning theories. It establishes a model educational framework that effectively supports professionals working with adults diagnosed with ADHD. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Υποστηρικτική καθοδήγηση | el |
dc.subject.keyword | Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Ενσυνειδητότητα | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Mindfulness | el |
dc.date.defense | 2025-02-05 | |