Δημιουργία ενός e-course για εκπαιδευτικούς με στόχο την αποτελεσματική ενδυνάμωση της υπολογιστικής σκέψης στην επίλυση προβλημάτων για χαρισματικά παιδιά
Designing an online course for educators focused on effectively developing computational thinking for problem-solving in gifted children

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
e-Course ; Gifted students ; Project-based learning ; Computational thinkingΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως θέμα τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός e-course μικτής μάθησης εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να διδάξουν σε χαρισματικούς μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε ένα μάθημα με την μέθοδο PjBL (Project-Based eLearning ) και την αξιοποίηση της Υπολογιστικής Σκέψης με θέμα του project τα χαρισματικά παιδιά. Για την ανάπτυξη του μαθήματος αξιοποιήθηκε η μέθοδος της μάθησης βάσει έργου και παράλληλα ενσωματώθηκαν στρατηγικές και αρχές της υπολογιστικής σκέψης. Οι επιμορφούμενοι καλούνται να εργαστούν σε ομάδες, που οργανώθηκαν με τη χρήση των συνεργατικών στρατηγικών Brainstorming, Think Pair Share και Jigsaw.
Για τη διερεύνηση της επίδρασης του e-course στους επιμορφούμενους θα αξιοποιηθούν τα ερωτηματολόγια που μετρούν την ενδυνάμωση (LES – Weber et al., 2005) και της ρουμπρίκας QM (Quality Matters).
Εντούτοις, στο πλαίσιο του παρόντος μεταπτυχιακού, η ερευνητική διαδικασία δεν θα πραγματοποιηθεί και θα περιοριστεί μόνο στο σχεδιασμό του επιμορφωτικού μαθήματος. Η καινοτομία της διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός e-course που ενσωματώνει αρκετές καινοτομίες που το καθιστούν ένα ελκυστικό και αποτελεσματικό εργαλείο επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς χαρισματικών παιδιών.