Ανάπτυξη της ενσυνειδητότητας σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ε΄ και ΣΤ' δημοτικού)
Development of mindfulness in primary education students (grades 5-6)

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ενσυνειδητότητα ; Ψυχική ανθεκτικότητα ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαιδευτικά εργαλείαΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εξετάζει την ανάπτυξη της ενσυνειδητότητας στους μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στις τάξεις της Έ και ΣΤ΄ δημοτικού. Ειδικότερα, προτείνει την εφαρμογή ενός ηλεκτρονικού μαθήματος (eCourse) που συνδυάζει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR), αναλύοντας την αποτελεσματικότητα της ενσυνειδητότητας στην ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι υπάρχει σημαντική βελτίωση στην αναγνώριση και η διαχείριση των συναισθημάτων των μαθητών ενώ η συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται περισσότερο ενεργή. Ωστόσο, παρά τα οφέλη, η έρευνα υπόκειται σε περιορισμούς όπως το περιορισμένο δείγμα της και την ανάγκη για ανανέωση της τεχνολογικής υποδομής. Για όλους αυτούς τους λόγους, προτείνονται ψηφιακές παρεμβάσεις, οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη της ενσυνειδητότητας αλλά και να βελτιώσουν τη γενικότερη ψυχική υγεία των μαθητών. Συνολικά, η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να προτείνει νέους τρόπους ένταξης της ενσυνειδητότητας στη σύγχρονη εκπαίδευση αλλά και χρήσης των ψηφιακών εργαλείων με στόχο τη συνολική βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας.