Ένα εκπαιδευτικό λογισμικό υπό μορφή διαδραστικού παιχνιδιού για τη διδασκαλία στοιχείων γραμματικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
An educational software in the form of interactive game for teaching elements of grammar in primary education

Bachelor Dissertation
Συγγραφέας
Θεοδωροπούλου, Χριστίνα
Ημερομηνία
2025-01Επιβλέπων
Τσάκωνας, ΠαναγιώτηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Ανοικτός Εκπαιδευτικός Πόρος (ΑΕΠ) ; Διαδραστική μάθηση ; Παιχνιδοποίηση ; Γραμματική ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού
λογισμικού με τη μορφή διαδραστικού παιχνιδιού, με στόχο τη διδασκαλία γραμματικών στοιχείων σε
μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η εφαρμογή, με την ονομασία "Happy School" (διαθέσιμη
στο: https://happy-school.vercel.app/), επιδιώκει να συνδυάσει τη μάθηση με την ψυχαγωγία,
ενισχύοντας την κατανόηση των γραμματικών εννοιών μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Το "Happy School" έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχει ένα ευχάριστο και διαδραστικό περιβάλλον
μάθησης, αξιοποιώντας στοιχεία παιχνιδοποίησης (gamification) που αυξάνουν την εμπλοκή και την
παρακίνηση των μαθητών. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο επικεντρώνεται στις πτώσεις, τα γένη και τους
αριθμούς των ουσιαστικών, ενώ η εφαρμογή ενσωματώνει δυναμικές ασκήσεις και δραστηριότητες που
επιτρέπουν στους μαθητές να εξασκούνται μέσω παιχνιδιών και αυτοαξιολόγησης.
Η εργασία αναλύει τη σημασία της χρήσης διαδραστικών εφαρμογών στη διδασκαλία της γραμματικής,
καθώς και τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις που ενσωματώθηκαν στον σχεδιασμό του λογισμικού. Τέλος,
παρουσιάζονται οι δυνατότητες μελλοντικής εξέλιξης της εφαρμογής, συμπεριλαμβανομένης της
επέκτασης του εκπαιδευτικού περιεχομένου και της προσαρμογής του σε ευρύτερες μαθησιακές
ανάγκες.