dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Ιγγλεζάκη, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2024-12-12T08:31:40Z | |
dc.date.available | 2024-12-12T08:31:40Z | |
dc.date.issued | 2024-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17229 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4652 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα χρησιμοποιεί το μοντέλο Motivation, Engagement, and Technology Use
Experience (METUX) για να εξετάσει την επίδραση της χρήσης των εργαλείων ψηφιακής
μάθησης στη δέσμευση των μαθητών, την ακαδημαϊκή απόδοση και την ευημερία τους
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παρά τη διευρυμένη χρήση τους σε εκπαιδευτικά
περιβάλλοντα, υπάρχει ελάχιστη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο σχεδιασμός και η
λειτουργία αυτών των εργαλείων επηρεάζουν τις ψυχολογικές ανάγκες, τα κίνητρα και τα
μαθησιακά αποτελέσματα των εκπαιδευόμενων. Αυτή η έρευνα επιδιώκει να διερευνήσει
την αλληλεπίδραση μεταξύ των αναγκών των μαθητών για αυτονομία και
αποτελεσματικότητα και των ψηφιακών εργαλείων μάθησης, δίνοντας έμφαση στις
αρχές της Θεωρίας του Αυτοκαθορισμού (SDT). Η έρευνα χρησιμοποίησε περιγραφικές
και συμπερασματικές στατιστικές αναλύσεις σε δείγμα 50 συμμετεχόντων για να
διερευνήσει τις επιπτώσεις του φύλου και της συχνότητας της χρήσης ψηφιακών
εργαλείων μάθησης σε διάφορα ψυχολογικά χαρακτηριστικά, όπως το εγγενές κίνητρο, η
δέσμευση και η αντιληπτή ικανότητα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες
είχαν περισσότερη εσωτερική ορμή και αντιλαμβανόμενες ικανότητες. Επιπλέον, η
σημασία της διαρκούς ψηφιακής δέσμευσης για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών και
ψυχολογικών αποτελεσμάτων τονίστηκε από τις πολύ ανώτερες βαθμολογίες των
χρηστών που κάνανε συχνή χρήση εργαλείων ψηφιακής μάθησης στην άνθηση, την
απόλαυση, το ενδιαφέρον και τη συνάφεια. Τα ευρήματα της μελέτης προωθούν την
τακτική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για την ενίσχυση της συμμετοχής και της
ευημερίας των μαθητών. Αυτή η έρευνα παρέχει σημαντικά εμπειρικά στοιχεία,
προσφέροντας γνώσεις για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς, τους σχεδιαστές
τεχνολογίας και τους υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής στη βελτίωση των
εργαλείων ψηφιακής μάθησης για την καλύτερη διαχείριση των αναγκών των μαθητών,
την ενίσχυση του κινήτρου, την προώθηση της ακαδημαϊκής επιτυχίας, αλλά και της
συνολικής ευημερίας των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 120 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Εφαρμοσμένες αρχές της ψυχολογίας της μάθησης στην ψηφιακή εμπειρία : σχεδιαστικές αρχές σε εργαλεία ψηφιακής μάθησης για τη δέσμευση, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την ευημερία των τελικών χρηστών στη βάση του μοντέλου METUX | el |
dc.title.alternative | Applied principles of the psychology of learning in the digital experience : design principles in digital learning tools for engagement, learning outcomes and end-user well-being based on the METUX model | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This research uses the Motivation, Engagement, and Technology Use Experience (METUX)
model to examine the impact of using digital learning tools on student engagement,
academic performance, and well-being in higher education. Despite their expanded use in
educational settings, there is little understanding of how the design and operation of these
tools affect learners' psychological needs, motivation, and learning outcomes. This research
seeks to explore the interaction between students' needs for autonomy and efficacy and
digital learning tools, emphasizing the principles of Self-Determination Theory (SDT). The
research used descriptive and inferential statistical analyzes on a sample of 50 participants
to investigate the effects of gender and frequency of use of digital learning tools on various
psychological characteristics, such as intrinsic motivation, engagement, and perceived
competence. The results showed that participants had more intrinsic drive and perceived
competence. Furthermore, the importance of sustained digital engagement in improving
educational and psychological outcomes was highlighted by the significantly higher scores
of users who frequently used digital learning tools on flourishing, enjoyment, interest, and
relevance. The findings of the study promote the regular use of digital technology to
enhance student engagement and well-being. This research provides important empirical
evidence, offering insights to help educators, technology designers, and education policy
makers improve digital learning tools to better manage student needs, enhance motivation,
promote academic success , but also the overall well-being of students in higher education. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία | el |
dc.subject.keyword | Φοιτητές | el |
dc.subject.keyword | Μοντέλο METUX | el |
dc.date.defense | 2024-10-31 | |