Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εφαρμοσμένες αρχές της ψυχολογίας της μάθησης στην ψηφιακή εμπειρία : σχεδιαστικές αρχές σε εργαλεία ψηφιακής μάθησης για τη δέσμευση, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την ευημερία των τελικών χρηστών στη βάση του μοντέλου METUX

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΙγγλεζάκη, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2024-12-12T08:31:40Z
dc.date.available2024-12-12T08:31:40Z
dc.date.issued2024-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17229
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4652
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα χρησιμοποιεί το μοντέλο Motivation, Engagement, and Technology Use Experience (METUX) για να εξετάσει την επίδραση της χρήσης των εργαλείων ψηφιακής μάθησης στη δέσμευση των μαθητών, την ακαδημαϊκή απόδοση και την ευημερία τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παρά τη διευρυμένη χρήση τους σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, υπάρχει ελάχιστη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο σχεδιασμός και η λειτουργία αυτών των εργαλείων επηρεάζουν τις ψυχολογικές ανάγκες, τα κίνητρα και τα μαθησιακά αποτελέσματα των εκπαιδευόμενων. Αυτή η έρευνα επιδιώκει να διερευνήσει την αλληλεπίδραση μεταξύ των αναγκών των μαθητών για αυτονομία και αποτελεσματικότητα και των ψηφιακών εργαλείων μάθησης, δίνοντας έμφαση στις αρχές της Θεωρίας του Αυτοκαθορισμού (SDT). Η έρευνα χρησιμοποίησε περιγραφικές και συμπερασματικές στατιστικές αναλύσεις σε δείγμα 50 συμμετεχόντων για να διερευνήσει τις επιπτώσεις του φύλου και της συχνότητας της χρήσης ψηφιακών εργαλείων μάθησης σε διάφορα ψυχολογικά χαρακτηριστικά, όπως το εγγενές κίνητρο, η δέσμευση και η αντιληπτή ικανότητα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν περισσότερη εσωτερική ορμή και αντιλαμβανόμενες ικανότητες. Επιπλέον, η σημασία της διαρκούς ψηφιακής δέσμευσης για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών και ψυχολογικών αποτελεσμάτων τονίστηκε από τις πολύ ανώτερες βαθμολογίες των χρηστών που κάνανε συχνή χρήση εργαλείων ψηφιακής μάθησης στην άνθηση, την απόλαυση, το ενδιαφέρον και τη συνάφεια. Τα ευρήματα της μελέτης προωθούν την τακτική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για την ενίσχυση της συμμετοχής και της ευημερίας των μαθητών. Αυτή η έρευνα παρέχει σημαντικά εμπειρικά στοιχεία, προσφέροντας γνώσεις για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς, τους σχεδιαστές τεχνολογίας και τους υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής στη βελτίωση των εργαλείων ψηφιακής μάθησης για την καλύτερη διαχείριση των αναγκών των μαθητών, την ενίσχυση του κινήτρου, την προώθηση της ακαδημαϊκής επιτυχίας, αλλά και της συνολικής ευημερίας των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.el
dc.format.extent120el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΕφαρμοσμένες αρχές της ψυχολογίας της μάθησης στην ψηφιακή εμπειρία : σχεδιαστικές αρχές σε εργαλεία ψηφιακής μάθησης για τη δέσμευση, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την ευημερία των τελικών χρηστών στη βάση του μοντέλου METUXel
dc.title.alternativeApplied principles of the psychology of learning in the digital experience : design principles in digital learning tools for engagement, learning outcomes and end-user well-being based on the METUX modelel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis research uses the Motivation, Engagement, and Technology Use Experience (METUX) model to examine the impact of using digital learning tools on student engagement, academic performance, and well-being in higher education. Despite their expanded use in educational settings, there is little understanding of how the design and operation of these tools affect learners' psychological needs, motivation, and learning outcomes. This research seeks to explore the interaction between students' needs for autonomy and efficacy and digital learning tools, emphasizing the principles of Self-Determination Theory (SDT). The research used descriptive and inferential statistical analyzes on a sample of 50 participants to investigate the effects of gender and frequency of use of digital learning tools on various psychological characteristics, such as intrinsic motivation, engagement, and perceived competence. The results showed that participants had more intrinsic drive and perceived competence. Furthermore, the importance of sustained digital engagement in improving educational and psychological outcomes was highlighted by the significantly higher scores of users who frequently used digital learning tools on flourishing, enjoyment, interest, and relevance. The findings of the study promote the regular use of digital technology to enhance student engagement and well-being. This research provides important empirical evidence, offering insights to help educators, technology designers, and education policy makers improve digital learning tools to better manage student needs, enhance motivation, promote academic success , but also the overall well-being of students in higher education.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΨηφιακά εκπαιδευτικά εργαλείαel
dc.subject.keywordΦοιτητέςel
dc.subject.keywordΜοντέλο METUXel
dc.date.defense2024-10-31


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»