Εφαρμοσμένες αρχές της ψυχολογίας της μάθησης στην ψηφιακή εμπειρία : σχεδιαστικές αρχές σε εργαλεία ψηφιακής μάθησης για τη δέσμευση, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την ευημερία των τελικών χρηστών στη βάση του μοντέλου METUX
Applied principles of the psychology of learning in the digital experience : design principles in digital learning tools for engagement, learning outcomes and end-user well-being based on the METUX model
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία ; Φοιτητές ; Μοντέλο METUXΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα χρησιμοποιεί το μοντέλο Motivation, Engagement, and Technology Use
Experience (METUX) για να εξετάσει την επίδραση της χρήσης των εργαλείων ψηφιακής
μάθησης στη δέσμευση των μαθητών, την ακαδημαϊκή απόδοση και την ευημερία τους
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παρά τη διευρυμένη χρήση τους σε εκπαιδευτικά
περιβάλλοντα, υπάρχει ελάχιστη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο σχεδιασμός και η
λειτουργία αυτών των εργαλείων επηρεάζουν τις ψυχολογικές ανάγκες, τα κίνητρα και τα
μαθησιακά αποτελέσματα των εκπαιδευόμενων. Αυτή η έρευνα επιδιώκει να διερευνήσει
την αλληλεπίδραση μεταξύ των αναγκών των μαθητών για αυτονομία και
αποτελεσματικότητα και των ψηφιακών εργαλείων μάθησης, δίνοντας έμφαση στις
αρχές της Θεωρίας του Αυτοκαθορισμού (SDT). Η έρευνα χρησιμοποίησε περιγραφικές
και συμπερασματικές στατιστικές αναλύσεις σε δείγμα 50 συμμετεχόντων για να
διερευνήσει τις επιπτώσεις του φύλου και της συχνότητας της χρήσης ψηφιακών
εργαλείων μάθησης σε διάφορα ψυχολογικά χαρακτηριστικά, όπως το εγγενές κίνητρο, η
δέσμευση και η αντιληπτή ικανότητα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες
είχαν περισσότερη εσωτερική ορμή και αντιλαμβανόμενες ικανότητες. Επιπλέον, η
σημασία της διαρκούς ψηφιακής δέσμευσης για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών και
ψυχολογικών αποτελεσμάτων τονίστηκε από τις πολύ ανώτερες βαθμολογίες των
χρηστών που κάνανε συχνή χρήση εργαλείων ψηφιακής μάθησης στην άνθηση, την
απόλαυση, το ενδιαφέρον και τη συνάφεια. Τα ευρήματα της μελέτης προωθούν την
τακτική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για την ενίσχυση της συμμετοχής και της
ευημερίας των μαθητών. Αυτή η έρευνα παρέχει σημαντικά εμπειρικά στοιχεία,
προσφέροντας γνώσεις για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς, τους σχεδιαστές
τεχνολογίας και τους υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής στη βελτίωση των
εργαλείων ψηφιακής μάθησης για την καλύτερη διαχείριση των αναγκών των μαθητών,
την ενίσχυση του κινήτρου, την προώθηση της ακαδημαϊκής επιτυχίας, αλλά και της
συνολικής ευημερίας των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.