Διαφορές και ομοιότητες επικοινωνιακής στρατηγικής στο χώρο της μόδας : fast fashion vs luxury fashion
Differences and similarities in communication strategy in the fashion industry : fast fashion vs luxury fashion
Master Thesis
Συγγραφέας
Θεοδωροπούλου, Σταυρούλα
Ημερομηνία
2024-12-02Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
CSR ; SustainabilityΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζει τις διαφορές και τις ομοιότητες στην
επικοινωνιακή στρατηγική μεταξύ εταιρειών γρήγορης μόδας και μόδας πολυτελείας Η
βιομηχανία της μόδας, η οποία θεωρείται μία από τις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες
παγκοσμίως, έχει κατηγορηθεί για σοβαρές κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η βιωσιμότητα και η εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) απασχολούν ολοένα και
περισσότερο τόσο τους καταναλωτές όσο και τους μετόχους. Πολλές εταιρείες
ενσωματώνουν πλέον την ΕΚΕ στις επικοινωνιακές τους στρατηγικές, επιδιώκοντας να
αντιμετωπίσουν τα αρνητικά σχόλια και τις κριτικές. Παράλληλα, τα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης έχουν αναδειχθεί ως το βασικό εργαλείο επικοινωνίας για αυτές τις
στρατηγικές, αντικαθιστώντας εν μέρει τα παραδοσιακά μέσα, καθώς ανταποκρίνονται
πιο αποτελεσματικά στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών και ενδιαφερόμενων
μερών.
Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια συνοπτική ανάλυση της βιομηχανίας της
μόδας και των τρόπων με τους οποίους ανταποκρίνεται στις πιέσεις του κοινού για
βιωσιμότητα, με έμφαση στην προώθηση πρακτικών ΕΚΕ μέσω των κοινωνικών
δικτύων. Συγκεκριμένα, επιχειρείται μια ιστορική αναδρομή για την κατανόηση των
διαφορών μεταξύ γρήγορης μόδας και μόδας πολυτελείας. Ακολουθεί ανάλυση των
διαφημιστικών στρατηγικών των εταιρειών στα κοινωνικά δίκτυα, των πρακτικών
εταιρικής ευθύνης που εφαρμόζουν και των τρόπων παρουσίασής τους, ενώ μέσα από
συγκρίσεις διερευνώνται οι διαφορές στις δύο αυτές κατηγορίες.