dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Δαμοπούλου, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-26T13:43:08Z | |
dc.date.available | 2024-11-26T13:43:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17123 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4546 | |
dc.description.abstract | Στο πλαίσιο μιας εξελισσόμενης κοινωνίας, η ανάγκη για καινοτόμες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση γίνεται επιτακτική. Αυτές οι προσεγγίσεις δεν περιορίζονται στη γνωστική ανάπτυξη αλλά περιλαμβάνουν και το συχνά παραγνωρισμένο πεδίο των κοινωνικό – συναισθηματικών δεξιοτήτων (Social -Emotional Skills).
Η μελέτη που ακολουθεί, στηρίχθηκε στο σχεδιασμό ενός σεναρίου βασισμένο στην μεθοδολογία του Design Thinking και ενορχηστρωμένο με τη μέθοδο του δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων, μέσα σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας με τη χρήση της πλατφόρμας Gather.town, απευθυνόμενο σε μαθητές Λυκείου.
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η προώθηση της ενσυναίσθησης και της δημιουργικής αυτοπεποίθησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέσα από την ανάληψη εικονικών ρόλων, ώστε να πειραματιστούν οι μαθητές με διάφορες μορφές αυτοέκφρασης. Οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο, σε ένα online εκπαιδευτικό περιβάλλον με την χρήση των προσωπικών τους υπολογιστών ή tablets.
Στην μελέτη συμμετείχε ένα μικρό δείγμα (9) μαθητών Λυκείου, είχε διάρκεια 2 εβδομάδες και πραγματοποιήθηκαν 4 εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Μέσω της ανάλυσης τόσο ποιοτικών όσο και ποσοτικών δεδομένων, τα ευρήματα της έρευνας απέδειξαν σημαντικά θετικά αποτελέσματα που σχετίζονταν με τον αντίκτυπο του εικονικού σεναρίου. Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων οι συμμετέχοντες παρουσίασαν αυξημένο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των επιπέδων ενσυναίσθησης και δημιουργικής αυτοπεποίθησης.
Τα ευρήματα δύνανται να παρέχουν κατευθυντήριες γραμμές σε εκπαιδευτικούς και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν την εικονική πραγματικότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα, για την καλλιέργεια των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων (Social – Emotional Skills). | el |
dc.format.extent | 135 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Η ενσωμάτωση της ενσυναίσθησης και της δημιουργικής αυτοπεποίθησης στην εκπαίδευση μέσω της εικονικής πραγματικότητας | el |
dc.title.alternative | Integrating empathy and creative self-confidence in education through virtual reality | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In the context of an evolving society, the need for innovative approaches to education becomes imperative. These approaches are not limited to cognitive development but also include the often overlooked field of social-emotional skills.
The following study was based on the design of a scenario based on the Design Thinking methodology and orchestrated using the creative problem-solving method within a virtual reality environment using the Gather.town platform, aimed at high school students.
This study aimed to promote empathy and creative self-confidence in secondary education by engaging students in assuming virtual roles, allowing them to experiment with various forms of self-expression. Participants had the opportunity to engage both individually and collaboratively in an online educational setting, using their personal computers or tablets.
The study involved a small sample (9) of high school students, spanning two weeks and comprising four educational interventions. Through both qualitative and quantitative data analysis, the research findings demonstrated significantly positive outcomes associated with the impact of the virtual scenario. Throughout the educational interventions, participants exhibited increased interest in developing levels of empathy and creative self-confidence.
These findings can offer guidelines for educators and policymakers interested in integrating virtual reality into the educational community to cultivate socio-emotional skills. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Gather.town | el |
dc.subject.keyword | Ενσυναίσθηση | el |
dc.subject.keyword | Δημιουργική αυτοπεποίθηση | el |
dc.subject.keyword | Design thinking | el |
dc.subject.keyword | Δημιουργική επίλυση προβλημάτων | el |
dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνικο - συναισθηματικές δεξιότητες | el |
dc.date.defense | 2024-10-31 | |