Quality standards for online training and distance learning of seafarers

Master Thesis
Συγγραφέας
Tagouzi, Alexandra
Ταγουζή, Αλεξάνδρα
Ημερομηνία
2024-10Προβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Η ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση είναι υψίστης σημασίας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Συνδέονται άμεσα με την αποτελεσματική επάνδρωση των πλοίων, προετοιμάζοντας και καλλιεργώντας προσωπικό. Η σημασία της εκπαίδευσης των ναυτικών στη ναυτιλιακή αγορά εργασίας και γενικότερα στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ορατή και εμφανής, καθώς το ανθρώπινο στοιχείο είναι αυτό που οδηγεί ολόκληρο τον κλάδο. Έχοντας αναλάβει την πρωτοβουλία να παράσχει στον Όμιλο Αγγελικούση μια συγκριτική ανάλυση των προτύπων ποιότητας και των κριτηρίων αξιολόγησης και μια αιτιολογημένη πρόταση σχετικά με τα κριτήρια αξιολόγησης της διαδικτυακής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η επιλεγμένη μεθοδολογία περιείχε επιτραπέζια έρευνα της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, τόσο ακαδημαϊκής. και συγκεκριμένα για το θαλάσσιο πλαίσιο, ενώ τα επιστημονικά πεδία στο επίκεντρο ήταν τα Πρότυπα Ποιότητας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η Ναυτική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
Η τεχνολογική συνδεσιμότητα έχει μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο ζουν και αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι. Η γεωγραφία δεν είναι πλέον ο πρωταρχικός περιορισμός για τους οργανισμούς. Το E-HRM έχει εισέλθει στις εταιρείες και σήμερα οι βασικές λειτουργίες HR έχουν υιοθετήσει τη χρήση τεχνολογιών στις καθημερινές λειτουργίες. Η εκπαίδευση και η ανάπτυξη και η γενική μάθηση είναι μια λειτουργία ανθρώπινου δυναμικού που έχει δει σημαντική επίδραση και συμβολή στην τεχνολογική συνδεσιμότητα.Τα μαθήματα e-lerning περιλαμβάνουν τόσο περιεχόμενο όσο και εκπαιδευτικές μεθόδους που βοηθούν τους ανθρώπους να μάθουν το περιεχόμενο. Μπορούν να είναι σύγχρονα, ασύγχρονα ή συνδυασμένα και παραδίδονται μέσω ψηφιακών συσκευών χρησιμοποιώντας λέξεις με τη μορφή προφορικού ή έντυπου κειμένου και πολυμέσων, όπως εικονογραφήσεις, φωτογραφίες ή βίντεο. Oι ναυτικοί χρησιμοποιούν ποικίλη, ακόμη και περίπλοκη τεχνολογία ως μέρος της καθημερινής τους εργασίας. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η χρήση των νέων τεχνολογιών έχει δημιουργήσει ένα νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο και ειδικά στη ναυτική εκπαίδευση βλέπουμε να ανοίγονται νέοι ευρύτεροι δρόμοι στους τομείς της μάθησης και του φροντιστηρίου. Η Ναυτική Εκπαίδευση και Κατάρτιση μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τις σύγχρονες τεχνολογίες, δηλαδή τα προσφερόμενα εργαλεία ηλεκτρονικής μάθησης, ώστε να προωθήσει τις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης γνώσης για τους ναυτικούς.
Παρά τη σημασία που αποδίδεται στην εκπαίδευση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και το προσωπικό της, δεν έχουν τεθεί σαφή πρότυπα ποιότητας από τη βιομηχανία. Επίσης, μέχρι σήμερα δεν έχει δημιουργηθεί σύστημα αξιολόγησης για τη χρήση της ηλεκτρονικής μάθησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ωστόσο, σε όλη τη βιβλιογραφία, πολλοί ερευνητές και ακαδημαϊκοί έχουν αγγίξει το ζήτημα της ποιότητας για την ηλεκτρονική μάθηση. Τα κριτήρια που προσδιορίστηκαν εστιάζοντας στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μαθήματος αφορούν τα εργαλεία διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται, την πλατφόρμα και την προσβασιμότητα και ευελιξία της, τον σχεδιασμό του συστήματος, τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και τη συνολική εικονική εμπειρία και φιλικότητα προς τον χρήστη, καθώς και τη δυνατότητα επίσημες διαδικτυακές αξιολογήσεις. Επίσης, κριτήρια όπως η ασφάλεια των δεδομένων, η ποσότητα της αλληλεπίδρασης που καθοδηγείται από εκπαιδευτές και η διαθεσιμότητα των διαδικτυακών ομάδων συζήτησης ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Τα κριτήρια που προσδιορίστηκαν εστιάζοντας σε μια προοπτική πιο υψηλού επιπέδου αφορούν τη δέσμευση της ανώτατης διοίκησης στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην ηλεκτρονική εκπαίδευση, τη δέσμευση της εταιρείας να επενδύσει στις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις. ο συνεχής εντοπισμός των εκπαιδευτικών αναγκών με τη συμμετοχή όλων των σχετικών φορέων, η εμπλοκή των ίδιων των ναυτικών στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιπλέον, είναι υψίστης σημασίας, καθώς προσθέτει μεγάλη αξία να φέρουμε περισσότερες εργασιακές εμπειρίες στη μαθησιακή κατάσταση, προκειμένου να αξιοποιήσουμε την εμπειρία των ναυτικών ως βάση για παραδείγματα, προσθέτοντας μια προσέγγιση με επίκεντρο το πρόβλημα στη μαθησιακή εμπειρία.