Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μετασχηματισμός των παραδόσεων του τελευταίου μιλίου με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών

dc.contributor.advisorΠολυδωροπούλου, Αμαλία
dc.contributor.authorΝτούζας, Χρίστος
dc.date.accessioned2024-11-25T14:25:51Z
dc.date.available2024-11-25T14:25:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17109
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4532
dc.description.abstractΤα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV), ευρύτερα γνωστά ως drones, έχουν κερδίσει τη δημοτικότητα τους κυρίως μέσα από στρατιωτικούς και ψυχαγωγικούς κύκλους. Παρά το γεγονός ότι η εμπορική τους χρήση παραμένει περιορισμένη, προβλέπεται σημαντική αύξηση στην αξιοποίησή τους για τέτοιους σκοπούς στο μέλλον, με ιδιαίτερη έμφαση στις παραδόσεις του τελευταίου μιλίου. Κατά συνέπεια, υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη κατανόηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας και πως αυτή μπορεί να αναμορφώσει τον κλάδο των μεταφορών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνώνται τα χαρακτηριστικά και οι μετασχηματιστικές δυνατότητες των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον τομέα των μεταφορών και συγκεκριμένα του last mile delivery, ένα κρίσιμο τμήμα της βιομηχανίας των logistics. Η διερεύνηση που πραγματοποιείται είναι τόσο θεωρητική όσο και ερευνητική. Η θεωρητική ανάλυση περιλαμβάνει την εισαγωγή στο θέμα της έρευνας και την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας όπου γίνεται εμβάθυνση στις υφιστάμενες έρευνες σχετικά με την τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών δίνοντας έμφαση στις δυνατότητές τους αλλά και στους περιορισμούς τους. Επιπλέον αναλύεται το ρυθμιστικό πλαίσιο και αναδεικνύονται οι κανονιστικές προκλήσεις και ευκαιρίες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των delivery drones και ολοκληρώνεται με μελέτες περίπτωσης μεγάλων εταιρειών παγκοσμίως οι οποίες αποκαλύπτουν τόσο τα δυνητικά οφέλη όσο και τις σημαντικές προκλήσεις του σήμερα. Η ερευνητική διερεύνηση που ακολουθεί βασίζεται στη διεξαγωγή 12 ημιδομημένων συνεντεύξεων με εμπειρογνώμονες του ιδιωτικού και ακαδημαϊκού κλάδου. Αποτελείται από την μεθοδολογία, τη λεπτομερή περιγραφή δηλαδή του ερευνητικού σχεδιασμού εστιάζοντας σε ποιοτικές προσεγγίσεις. Αναλύονται τα δεδομένα των συνεντεύξεων και παρουσιάζονται τα βασικά θέματα και ευρήματα των συνεντεύξεων. Ολοκληρώνεται με μια ανάλυση swot, μια στρατηγική μέθοδο, η οποία εντοπίζει τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις μελλοντικές ευκαιρίες και τις μελλοντικές απειλές. Τα συμπεράσματα συνοψίζουν τα βασικά ευρήματα, τονίζοντας ότι ενώ τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη υπόσχονται πολλά για τον μετασχηματισμό των παραδόσεων του τελευταίου μιλίου, η ευρεία υιοθέτησή τους εξαρτάται από την αντιμετώπιση κρίσιμων προκλήσεων. Αυτές περιλαμβάνουν την εξέλιξη των κανονιστικών πλαισίων, την εξέλιξη των τεχνολογικών δυνατοτήτων και την προώθηση της αποδοχής από το κοινό. Η διατριβή αναγνωρίζει επίσης τους περιορισμούς της, όπως το εύρος της έρευνας και τη ρυθμιστική εστίαση. Προτείνει μελλοντικές ερευνητικές κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένων διαχρονικών μελετών, συγκριτικών περιφερειακών αναλύσεων και ενσωμάτωσης με άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες. Συνολικά, η παρούσα διατριβή παρουσιάζει μια ισορροπημένη άποψη των δυνατοτήτων και των προκλήσεων της τεχνολογίας των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στην εφοδιαστική του τελευταίου μιλίου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή καινοτομία, συνεργασία και προσαρμογή στον κλάδο.el
dc.format.extent107el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΜετασχηματισμός των παραδόσεων του τελευταίου μιλίου με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφώνel
dc.title.alternativeTransformation of last mile deliveries by the use of dronesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENUnmanned aerial vehicles (UAVs), more commonly known as drones, have gained popularity mainly through military and entertainment circles. Although their commercial use remains limited, a significant increase in their use for such purposes is predicted in the future, with a particular focus on last-mile deliveries. Consequently, there is a need for a greater understanding of this technology and how it can reshape the transport industry. This thesis explores the characteristics and transformative potential of drones in the transport sector, specifically last mile delivery, a critical part of the logistics industry. The investigation carried out is both theoretical and research-based. The theoretical analysis includes an introduction to the research topic and a review of the literature where existing research on drone technology is deepened, emphasizing its potentials and limitations. In addition, the regulatory framework is analysed and the regulatory challenges and opportunities affecting the development of delivery drones are highlighted, concluding with case studies of major global companies that reveal both the potential benefits and significant challenges of today. The following research investigation is based on 12 semi-structured interviews with experts from the private and academic sectors. It consists of the methodology, i.e. the detailed description of the research design focusing on qualitative approaches. It analyses the interview data and presents the key themes and findings of the interviews. It concludes with a swot analysis, a strategic method that identifies strengths, weaknesses, future opportunities and future threats. The conclusions summarise the key findings, highlighting that while drones hold great promise for transforming last-mile deliveries, their widespread adoption depends on addressing critical challenges. These include evolving regulatory frameworks, developing technological capabilities and driving public acceptance. The thesis also acknowledges its limitations, such as the scope of the research and the regulatory focus. It suggests future research directions, including longitudinal studies, comparative regional analyses and integration with other emerging technologies. Overall, this thesis presents a balanced view of the opportunities and challenges of drone technology in last-mile logistics, highlighting the need for continued innovation, collaboration and adaptation in the industry.el
dc.contributor.masterΚλιματική Κρίση και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών / MSc in Climate Crisis and Information and Communication Technologiesel
dc.subject.keywordΜη επανδρωμένα αεροσκάφηel
dc.subject.keywordΠαραδόσεις τελευταίου μιλίουel
dc.subject.keywordΠεριβαλλοντική κρίσηel
dc.subject.keywordDrones, UAVsel
dc.subject.keywordLast mile deliveriesel
dc.subject.keywordClimate crisisel
dc.subject.keywordΣμηΕαel
dc.date.defense2024-11-12


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»