Ψηφιακό φαρμακευτικό μάρκετινγκ μέσω της ευαισθητοποίησης του κοινού
Digital pharmaceutical marketing through public awareness
Master Thesis
Συγγραφέας
Κυριτσοπούλου, Κωνσταντίνα
Ημερομηνία
2024-10-21Επιβλέπων
Πολλάλης, ΙωάννηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φαρμακευτικό μάρκετινγκ ; Μάρκετινγκ ; Φαρμακευτικός τομέας ; Υγεία ; Ψηφιακά μέσα ; ΨηφιοποίησηΠερίληψη
Το ψηφιακό φαρμακευτικό μάρκετινγκ στην Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, επηρεασμένο από τις παγκόσμιες τάσεις και την ταχεία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών. Οι φαρμακευτικές εταιρείες επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε ψηφιακές πλατφόρμες για την προώθηση των προϊόντων τους και την επικοινωνία με τους επαγγελματίες υγείας. Η υιοθέτηση εργαλείων, όπως ιστοσελίδες, κοινωνικά δίκτυα και εφαρμογές κινητών έχει γίνει πλέον κοινή πρακτική, επιτρέποντας πιο προσωποποιημένες και πιο στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ.
Ωστόσο, οι εταιρείες αυτές αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω του αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που διέπει τη διαφήμιση και την προώθηση φαρμάκων στην Ελλάδα. Για να ανταπεξέλθουν, εστιάζουν στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των επαγγελματιών υγείας και των καταναλωτών σε σχέση με τα νέα ψηφιακά εργαλεία και τεχνολογίες.
Βασικές αρχές του ψηφιακού φαρμακευτικού μάρκετινγκ περιλαμβάνουν την δημιουργία εκπαιδευτικού περιεχομένου μέσω ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών βιβλίων καθώς και την συνεργασία με επιρροές, όπως γιατροί και φαρμακοποιοί που έχουν ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτές οι τακτικές ενισχύουν την προβολή και την αξιοπιστία των προϊόντων.
Μελλοντικές προοπτικές περιλαμβάνουν την περαιτέρω ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών πλατφορμών και την ενίσχυση της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για την ανάλυση δεδομένων και την ανάπτυξη πιο αποδοτικών στρατηγικών μάρκετινγκ. Συνοψίζοντας, το ψηφιακό φαρμακευτικό μάρκετινγκ στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια δυναμική πορεία εξέλιξης, με τις φαρμακευτικές εταιρείες να επενδύουν σε καινοτομίες και στην εκπαίδευση των καταναλωτών, στοχεύοντας στη βελτίωση της επικοινωνίας και της αποδοτικότητας των καμπανιών τους.