Πώς να νικήσετε την αναβλητικότητα
How to beat procrastination
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αναβλητικότητα ; Self regulation theoryΠερίληψη
Η εργασία αυτή εστιάζει στην ακαδημαϊκή αναβλητικότητα και στη θεωρία της αυτορρύθμισης, αναλύοντας τις αιτίες, τις συνέπειες και τις πιθανές μεθόδους αντιμετώπισης της αναβλητικότητας στους φοιτητές. Η ακαδημαϊκή αναβλητικότητα αποτελεί ένα κοινό φαινόμενο που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερη ακαδημαϊκή απόδοση, αυξημένο άγχος και στρες, μειωμένη αυτοεκτίμηση και αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Παρά τις αρνητικές συνέπειες, ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η αναβλητικότητα μπορεί επίσης να έχει θετικές πτυχές, όπως η ενίσχυση της κριτικής σκέψης. Η θεωρία της αυτορρύθμισης, όπως αναπτύχθηκε από τους Zimmerman και Schunk (2001), παρέχει ένα πλαίσιο για την κατανόηση και την αντιμετώπιση της αναβλητικότητας. Η αυτορρύθμιση περιλαμβάνει τη διαδικασία με την οποία οι μαθητές θέτουν στόχους, παρακολουθούν την πρόοδό τους και προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για να επιτύχουν τους στόχους αυτούς. Η εφαρμογή της θεωρίας της αυτορρύθμισης στην εκπαίδευση και ειδικά στο e-learning μπορεί να βοηθήσει τους φοιτητές να μειώσουν την αναβλητικότητα, αυξάνοντας την αυτονομία τους και βελτιώνοντας την ακαδημαϊκή τους απόδοση. Μέσα από ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο συνεργατικό περιβάλλον και με τη βοήθεια εργαλείων με χρήση τεχνητής νοημοσύνης οι φοιτητές, μέσω της παρούσας εκπαιδευτικής παρέμβασης, εκπαιδεύονται ώστε “να νικήσουν την αναβλητικότητα”. Η εργασία εξετάζει επίσης τη σχέση μεταξύ ακαδημαϊκής αναβλητικότητας και θεωρίας αυτορρύθμισης, παρουσιάζοντας στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν τους φοιτητές να αντιμετωπίσουν την αναβλητικότητα. Επιπλέον, περιγράφονται επιτυχημένες παρεμβάσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν υιοθετήσει τη θεωρία της αυτορρύθμισης, καθώς και ο ρόλος της αυτορρύθμισης στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα. Συνολικά, η εργασία αναδεικνύει τη σημασία της αυτορρύθμισης ως εργαλείου για τη μείωση της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας και την ενίσχυση της ακαδημαϊκής επιτυχίας των φοιτητών.