Δημιουργία κοινωνικών ιστοριών με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης
Creation of social stories with artificial intelligence tools
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Κοινωνικές ιστορίες ; ΑυτισμόςΠερίληψη
Η ανάπτυξη των κοινωνικών ιστοριών έχει κάνει φανερή την επίδρασή τους στην εκπαίδευση και υποστήριξη παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού (ΔΑΦ) αλλά και στα παιδιά με Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Αναπτύχθηκαν από την Carol Gray τη δεκαετία του ’90, με την ίδια να έχει στο ενεργητικό της τη συγγραφή πολλών βιβλίων και άρθρων. Η χρήση της μεθοδολογίας που ανέπτυξε για τις κοινωνικές ιστορίες, χρησιμοποιείται ευρέως έως και σήμερα ώστε να βοηθήσει παιδιά με ΔΑΦ να κατανοήσουν - αλλά και να μπορέσουν να διαχειριστούν - κοινωνικές καταστάσεις.
Στην παρακάτω διπλωματική εργασία, δημιουργήθηκαν κοινωνικές ιστορίες οι οποίες:
i. Είναι δημιουργίες τεχνητής νοημοσύνης κατ’ αποκλειστικότητα.
ii. Διατηρούν έναν κοινό ψηφιακό χαρακτήρα (ανάλογα το παιδί) σε μορφή καρτούν ή κόμικς.
iii. Επικεντρώνονται σε ζητήματα της καθημερινότητας κι αλλάζουν ανάλογα την περίσταση.
Η διπλωματική αυτή εργασία στοχεύει να αναδείξει εναλλακτικούς τρόπους σύνδεσης της καθημερινής ζωής με την τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη ώστε να συνεισφέρει στην κατανόηση και την εφαρμογή των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση και υποστήριξη παιδιών με ΔΑΦ και ΔΕΠΥ, προσφέροντας νέες προοπτικές και εργαλεία για τη δημιουργία κοινωνικών ιστοριών με έναν διαφορετικό τρόπο, ώστε να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και μάθησης αυτών των παιδιών, κερδίζοντας το ενδιαφέρον τους και κάνοντάς τες πιο προσωποποιημένες.