Αξιοποίηση παιχνιδιού μικτής πραγματικότητας σε σχολικό περιβάλλον για την απόκτηση γνώσεων σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων
Use of a mixed reality game in a school environment for the acquisition of knowledge about the protection of personal data
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικό παιχνίδι ; Μικτή πραγματικότητα ; Προστασία προσωπικών δεδομένων ; Εκπαίδευση μαθητών ; Αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος ; Ψηφιακή ιδιωτικότητα ; Καινοτομία ; Εκπαίδευση ; Επαυξημένη πραγματικότηταΠερίληψη
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία ερευνά την αξιοποίηση και αξιολόγηση ενός παιχνιδιού μικτής πραγματικότητας για την εκπαίδευση μαθητών σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων. Στοχεύει να αναδείξει την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα του παιχνιδιού "Tzimanious" στην ενίσχυση της κατανόησης των μαθητών για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια δεδομένων.
Μέσω της εφαρμογής ενός πιλοτικού προγράμματος, το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε σχολικές τάξεις και τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν μέσω ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι το παιχνίδι προσφέρει μια διαδραστική μαθησιακή εμπειρία που υπερέχει έναντι παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών.
Η εργασία προτείνει ότι η ενσωμάτωση παιχνιδιών μικτής πραγματικότητας στην εκπαίδευση μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο διαδραστική και ουσιαστική μαθησιακή εμπειρία, ενισχύοντας την κριτική σκέψη και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Τα ευρήματα και οι προτάσεις αυτής της μελέτης μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών πολιτικών και στρατηγικών που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική καινοτομία.