Αξιοποίηση παιχνιδιού μικτής πραγματικότητας σε σχολικό περιβάλλον για την απόκτηση γνώσεων σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων
Utilization of a mixed reality game in a school environment for acquiring knowledge on personal data protection
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Προστασία προσωπικών δεδομένων ; Εκπαιδευτικό παιχνίδι ; Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις ; Διαδραστική μάθησηΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία ερευνά τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση για την ενίσχυση της κατανόησης και ευαισθητοποίησης των μαθητών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο. Σκοπός της εργασίας είναι η δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας που προσφέρει ένα ελκυστικό και διαδραστικό μαθησιακό περιβάλλον.
Το εκπαιδευτικό παιχνίδι που αναπτύχθηκε, στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος byDefault, ονομάζεται Tzimanious. Είναι συμβατό με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και ανταποκρίνεται στους εκπαιδευτικούς στόχους. Η εργασία πραγματεύεται την ανάπτυξη και την εφαρμογή αυτού του παιχνιδιού σε φυσικά περιβάλλοντα, όπως η σχολική τάξη. Περιγράφεται η διαδικασία προετοιμασίας και υλοποίησης του παιχνιδιού, καθώς και η αναγκαία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Η αξιολόγηση της εφαρμογής του παιχνιδιού βασίστηκε σε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση δεδομένων που συλλέχθηκαν από ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις εκπαιδευτικών και μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και εφάρμοσαν την διαδικασία του παιχνιδιού στα σχολεία τους.
Παρουσιάστηκαν τα πλεονεκτήματα της χρήσης επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση, επισημαίνοντας τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την καλλιέργεια γνώσεων και την ενίσχυση των κινήτρων για μάθηση. Αποδείχθηκε ότι το παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας Tzimanious συνέβαλε σημαντικά στην κατανόηση των εννοιών της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, προσφέροντας μία θετική μαθησιακή εμπειρία. Τέλος, αναδείχθηκε η ανάγκη για επέκταση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού, υπογραμμίζοντας την αξία της ενσωμάτωσης καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.