Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αξιοποίηση παιχνιδιού μικτής πραγματικότητας σε σχολικό περιβάλλον για την απόκτηση γνώσεων σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΣωτηροπούλου, Γεωργία Χάιδω
dc.date.accessioned2024-11-11T14:21:16Z
dc.date.available2024-11-11T14:21:16Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17038
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4461
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία ερευνά τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση για την ενίσχυση της κατανόησης και ευαισθητοποίησης των μαθητών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο. Σκοπός της εργασίας είναι η δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας που προσφέρει ένα ελκυστικό και διαδραστικό μαθησιακό περιβάλλον. Το εκπαιδευτικό παιχνίδι που αναπτύχθηκε, στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος byDefault, ονομάζεται Tzimanious. Είναι συμβατό με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και ανταποκρίνεται στους εκπαιδευτικούς στόχους. Η εργασία πραγματεύεται την ανάπτυξη και την εφαρμογή αυτού του παιχνιδιού σε φυσικά περιβάλλοντα, όπως η σχολική τάξη. Περιγράφεται η διαδικασία προετοιμασίας και υλοποίησης του παιχνιδιού, καθώς και η αναγκαία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση της εφαρμογής του παιχνιδιού βασίστηκε σε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση δεδομένων που συλλέχθηκαν από ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις εκπαιδευτικών και μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και εφάρμοσαν την διαδικασία του παιχνιδιού στα σχολεία τους. Παρουσιάστηκαν τα πλεονεκτήματα της χρήσης επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση, επισημαίνοντας τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την καλλιέργεια γνώσεων και την ενίσχυση των κινήτρων για μάθηση. Αποδείχθηκε ότι το παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας Tzimanious συνέβαλε σημαντικά στην κατανόηση των εννοιών της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, προσφέροντας μία θετική μαθησιακή εμπειρία. Τέλος, αναδείχθηκε η ανάγκη για επέκταση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού, υπογραμμίζοντας την αξία της ενσωμάτωσης καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.el
dc.format.extent110el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑξιοποίηση παιχνιδιού μικτής πραγματικότητας σε σχολικό περιβάλλον για την απόκτηση γνώσεων σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένωνel
dc.title.alternativeUtilization of a mixed reality game in a school environment for acquiring knowledge on personal data protectionel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis postgraduate work investigates the use of augmented reality (AR) in education to enhance students' understanding and awareness regarding the protection of personal data on the internet. The aim of the thesis is to create a board game with augmented reality that offers an engaging and interactive learning environment. The educational game developed within the framework of the byDefault pilot program is called Tzimanious. It is compatible with the curriculum and meets educational objectives. The thesis addresses the development and implementation of this game in natural environments such as the classroom. The preparation and implementation process of the game, as well as the necessary training for teachers, are described. The evaluation of the game's application was based on quantitative and qualitative analysis of data collected from questionnaires and interviews with teachers and students who participated in the program and implemented the game process in their schools. The advantages of using augmented reality in education are presented, highlighting the improvement of the learning experience, skill development, knowledge cultivation, and the enhancement of motivation for learning. It was demonstrated that the augmented reality game Tzimanious significantly contributed to the understanding of concepts related to personal data protection, providing a positive learning experience. Finally, the need for the expansion of the educational game is emphasized, underlining the value of integrating innovative teaching methods into the educational process.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subject.keywordΠροστασία προσωπικών δεδομένωνel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικό παιχνίδιel
dc.subject.keywordΚαινοτόμες διδακτικές προσεγγίσειςel
dc.subject.keywordΔιαδραστική μάθησηel
dc.date.defense2024-10-09


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»