dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Τάσκου, Στεφανία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T10:42:42Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T10:42:42Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17035 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4458 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία πραγματεύεται το σχεδιασμό και την ανάπτυξη διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος μέσω κινουμένων σχεδίων και ψηφιακών παιχνιδιών αξιολόγησης, στο τέλος κάθε μαθήματος. Η επιλογή του συνδυασμού των κινουμένων σχεδίων και των ψηφιακών παιχνιδιών αξιολόγησης έγινε με γνώμονα να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα το γνωστικό αντικείμενο. Αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του συνδυασμού αυτού, υπάρχει η δυνατότητα να κρατηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών για το γνωστικό αντικείμενο που θα τους παρουσιαστεί και να ενισχυθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Σκοπός των κινουμένων σχεδίων είναι να ευαισθητοποιήσουν, να ενημερώσουν και να διδάξουν στα παιδιά τη σημασία της υγιεινής διατροφής, δίνοντας έμφαση και στα παιδιά που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη. Η διδασκαλία της διατροφής στα παιδιά είναι απαραίτητη, καθώς συμβάλλει στη διαμόρφωση υγιεινών συνηθειών από μικρή ηλικία, προλαμβάνει χρόνιες ασθένειες όπως η παχυσαρκία και ενημερώνει τα παιδιά για τις σωστές διατροφικές επιλογές. Επιπλέον, τα παιδιά αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες για να επιλέγουν και να προετοιμάζουν υγιεινά γεύματα, ενώ η σωστή διατροφή βελτιώνει και την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, ενισχύοντας τη συγκέντρωση, την απόδοση στο σχολείο και τη συνολική τους ευημερία. Υπάρχουν προγράμματα για τη διατροφή που έχουν αναπτυχθεί από κάποιες χώρες για την εκπαίδευση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Αυτά τα προγράμματα συνήθως περιλαμβάνουν μαθήματα διατροφής στα σχολεία, πρωτοβουλίες για την ευαισθητοποίηση των γονέων και κηδεμόνων, την ανάπτυξη ειδικών πλατφορμών με εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και τη δημιουργία ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών.
Ο στόχος του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος αφορά την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών Α’ και Β’ τάξεων δημοτικού, με ή χωρίς σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, σχετικά με την ανάπτυξη υγιεινών διατροφικών συνηθειών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από σχολικούς νοσηλευτές και από εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. | el |
dc.format.extent | 68 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Σχεδίαση διαδραστικής εκπαίδευσης προγράμματος με θέμα την υγιεινή διατροφή σε παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εστιάζοντας σε παιδιά με σακχαρώδη διαβήτη | el |
dc.title.alternative | Design of an interactive educational program on healthy eating for primary school children, focusing on children with diabetes | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This Master's Thesis deals with the design and development of an interactive educational program through animation and digital assessment games at the end of each lesson. The combination of animation and digital assessment games was chosen to help children to better understand the subject matter. By exploiting the advantages of this combination, it is possible to keep pupils' interest in the subject matter presented to them and to enhance learning outcomes.
The aim of the animation is to raise awareness, inform and teach children about the importance of healthy eating, with an emphasis on children suffering from diabetes. Teaching children about nutrition is essential, as it helps to form healthy habits from an early age, prevents chronic diseases such as obesity and informs children about good dietary choices. In addition, children develop important skills to choose and prepare healthy meals, and good nutrition improves their psychosocial development, enhancing concentration, school performance and overall well-being. There are nutrition programs developed by some countries to educate students, parents and teachers. These programs usually include nutrition lessons in schools, initiatives to raise awareness among parents and guardians, the development of specific platforms with educational material, and the creation of digital educational games.
The aim of this educational program is to inform and raise awareness among students of first and second grades of primary school, with or without type 1 diabetes, on the development of healthy eating habits and can be used by school nurses and primary school teachers. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό πρόγραμμα | el |
dc.subject.keyword | Υγιεινή διατροφή | el |
dc.subject.keyword | Σακχαρώδης διαβήτης | el |
dc.subject.keyword | Κινούμενα σχέδια | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακά παιχνίδια | el |
dc.date.defense | 2024-10-09 | |