dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Μαρκεσίνης, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T06:36:05Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T06:36:05Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17018 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4440 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση του ρόλου της
Συναισθηματικής Νοημοσύνης στην μαθησιακή συμπεριφορά των εφήβων μαθητών της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συναισθηματική νοημοσύνη, δηλαδή η ικανότητα να
διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα μας αλλά και να αντιλαμβανόμαστε τα συναισθήματα
των άλλων, θεωρείται θεμελιώδης δεξιότητα για την ανάπτυξη υγιών διαπροσωπικών
σχέσεων.
Βασισμένη σε αναφορές στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, η εργασία επιχειρεί να
αναλύσει διεξοδικά την ανάγκη ενσωμάτωσης της εκπαίδευσης της συναισθηματικής
νοημοσύνης στα σχολικά προγράμματα για την καλλιέργεια ενός θετικού και
συνεργατικού σχολικού κλίματος, το οποίο θα ωφελήσει τους μαθητές σε όλα τα
επίπεδα.
Η μελέτη ξεκινά με μια θεωρητική επισκόπηση της έννοιας της συναισθηματικής
νοημοσύνης, επικεντρώνοντας στις βασικές διαστάσεις της. Επίσης, εξετάζει διάφορες
θεωρίες και προσεγγίσεις σχετικά με την συναισθηματική νοημοσύνη, με έμφαση στις
απόψεις κορυφαίων ερευνητών όπως ο Daniel Goleman.
Στη συνέχεια, η εργασία εξετάζει τα αποτελέσματα προηγούμενων μελετών που έχουν
εξετάσει τη συσχέτιση συναισθηματικής νοημοσύνης και συγκρούσεων, παρουσιάζοντας
τα οφέλη της υψηλής συναισθηματικής νοημοσύνης στην αποτελεσματική επίλυση
συγκρούσεων.
Η μεθοδολογία της έρευνας περιλαμβάνει την εφαρμογή μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης
(e-course) με στόχο την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης σε εφήβους μαθητές
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτή η εκπαιδευτική παρέμβαση περιλαμβάνει
δραστηριότητες και ασκήσεις που ενδυναμώνουν τις δεξιότητες της συναισθηματικής
νοημοσύνης. Οι μαθητές που λαμβάνουν μέρος στην έρευνα αξιολογούνται πριν και μετά
την παρέμβαση για να διαπιστωθούν οι αλλαγές στα επίπεδα συναισθηματικής
νοημοσύνης και οι ικανότητές τους στην επίλυση συγκρούσεων. Καθώς εξελίσσεται το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξετάζεται, αν οι μαθητές που συμμετείχαν στις παρεμβάσεις
παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στις δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης και
στην ικανότητα επίλυσης συγκρούσεων και σε ποιο βαθμό. | el |
dc.format.extent | 136 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Συναισθηματική νοημοσύνη (EQ) για την επίλυση συγκρούσεων | el |
dc.title.alternative | Emotional intelligence (EQ) to conflict resolution | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis aims to investigate the role of Emotional Intelligence in the learning behavior of
adolescent secondary school students. Emotional intelligence, i.e. the ability to manage our
emotions but also to understand the emotions of others, is considered a fundamental skill
for the development of healthy interpersonal relationships.
Based on references in the Greek and international literature, the paper attempts to
thoroughly analyze the need to integrate the education of emotional intelligence in school
programs to cultivate a positive and cooperative school climate, which will benefit students
at all levels.
The study begins with a theoretical overview of the concept of emotional intelligence,
focusing on its main dimensions. It also examines various theories and approaches to
emotional intelligence, with an emphasis on the views of leading researchers such as Daniel
Goleman.
The paper then reviews the results of previous studies that have investigated the
relationship between emotional intelligence and conflict, showing the benefits of high
emotional intelligence in effective conflict resolution.
The research methodology includes the implementation of an educational intervention (ecourse) with the aim of developing emotional intelligence in adolescent secondary school
students. This educational intervention includes activities and exercises that strengthen
emotional intelligence skills. Students taking part in the research are assessed before and
after the intervention to determine changes in their levels of emotional intelligence and
conflict resolution skills. As the educational program progresses, it is examined whether and
to what extent the students who participated in the interventions showed significant
improvement in emotional intelligence skills and conflict resolution skills. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Αυτοεπίγνωση | el |
dc.subject.keyword | Αυτορρύθμιση | el |
dc.subject.keyword | Ενσυναίσθηση | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνικές δεξιότητες | el |
dc.subject.keyword | Συγκρούσεις | el |
dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2024-10-16 | |