dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Ουρεϊλίδου, Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-05T13:42:26Z | |
dc.date.available | 2024-11-05T13:42:26Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16964 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4386 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία στοχεύει στη μελέτη της επίδρασης της παιχνιδοποίησης στην κινητοποίηση των εκπαιδευομένων. Συγκεκριμένα αναπτύχθηκε ένα παιχνιδοποιημένο σεμινάριο στην παραμετροποιημένη πλατφόρμα Wix με θέμα την ακαδημαϊκή ευεξία, για φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, βασισμένο στις τρείς βασικές συνιστώσες του θεωρητικού
μοντέλου του Αυτοπροσδιορισμού (Αυτονομία, Ικανότητα και Σχετικότητα) και στη στρατηγική της Μάθησης βάσει Έργου.
Το μάθημα διήρκησε 14 βδομάδες και χωρίστηκε σε 4 διδακτικές ενότητες: την Ψυχική Υγεία, τη Διατροφή, την Άσκηση και την Κοινωνική Ευεξία. Η σημαντικότητα και η καινοτομία της παρούσας μελέτης έγκειται στον συνδυασμό αυτής της θεωρίας με την τεχνική της παιχνιδοποίησης για την κινητοποίηση των κινήτρων, σε ένα μάθημα που βασίζεται σε ένα σοβαρό θέμα,
όπως αυτό της ψυχικής υγείας. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μεθοδολογία, μέσω της συλλογής δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα αποτέλεσαν 46 φοιτητές Οικονομικών Επιστημών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η προσθήκη της παιχνιδοποίησης άσκησε μεγάλη επιρροή στις ανάγκες της αυτονομίας, της ικανότητας και της σχετικότητας. Τα παιγνιώδη στοιχεία που συμπεριλήφθηκαν στο μάθημα επηρέασαν θετικά τους εκπαιδευόμενους, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα ευχάριστο κλίμα που ενίσχυσε την ψυχολογία και την ευεξία των φοιτητών σε ένα αποτελεσματικό περιβάλλον μελέτης. Συμπερασματικά, προκύπτει ότι η τεχνική της παιχνιδοποίησης μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα εσωτερικά κίνητρα των συμμετεχόντων, μέσω της προσεκτικής χρήσης και εφαρμογής των στοιχείων της. | el |
dc.format.extent | 172 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδιασμός ενός παιχνιδοποιημένου σεναρίου με θέμα την ευεξία για την ενίσχυση της κινητοποίησης των φοιτητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με βάση το θεωρητικό μοντέλο του αυτοπροσδιορισμού | el |
dc.title.alternative | Designing a gamified module on wellbeing to enhance the motivation of higher education students based on the self-determination theory | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This master thesis aims to study the effect of Gamification on the motivation of learners. Specifically, a gamified tutorial was developed on the Wix customized platform on the topic of academic well-being for higher education students, based on the three key components of the Self-Determination theoretical model (Autonomy, Competence and Relatedness) and the Project Based Learning strategy. The course lasted 14 weeks and was divided into 4 teaching modules: Mental Health, Nutrition, Exercise and Social Well-being. The significance and novelty of this study lies in the combination of this theory with the gamification technique for mobilization of incentives in a course based on a serious topic such as mental health. Quantitative methodology was used for the purpose of the study through data collection using a questionnaire. The sample consisted of 46 higher education
students of financial studies. The results showed that the addition of gamification had a great influence on the needs of Autonomy, Competence and Relatedness. The gamified elements incorporated into the course had a positive impact on the learners, creating a pleasant atmosphere that enhanced their morale and wellbeing within an effective study environment. Therefore, it can be concluded that the gamification technique can significantly enhance participants' intrinsic motivation through the careful use and application of its elements. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Παιχνιδοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Κίνητρα | el |
dc.subject.keyword | Αυτονομία | el |
dc.subject.keyword | Ικανότητα | el |
dc.subject.keyword | Σχετικότητα | el |
dc.subject.keyword | Θεωρία αυτοπροσδιορισμού | el |
dc.subject.keyword | Ακαδημαϊκή ευεξία | el |
dc.date.defense | 2024-10-16 | |