Σχεδιασμός ενός παιχνιδοποιημένου σεναρίου με θέμα την ευεξία για την ενίσχυση της κινητοποίησης των φοιτητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με βάση το θεωρητικό μοντέλο του αυτοπροσδιορισμού
Designing a gamified module on wellbeing to enhance the motivation of higher education students based on the self-determination theory
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παιχνιδοποίηση ; Κίνητρα ; Αυτονομία ; Ικανότητα ; Σχετικότητα ; Θεωρία αυτοπροσδιορισμού ; Ακαδημαϊκή ευεξίαΠερίληψη
Η παρούσα ερευνητική εργασία στοχεύει στη μελέτη της επίδρασης της παιχνιδοποίησης στην κινητοποίηση των εκπαιδευομένων. Συγκεκριμένα αναπτύχθηκε ένα παιχνιδοποιημένο σεμινάριο στην παραμετροποιημένη πλατφόρμα Wix με θέμα την ακαδημαϊκή ευεξία, για φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, βασισμένο στις τρείς βασικές συνιστώσες του θεωρητικού
μοντέλου του Αυτοπροσδιορισμού (Αυτονομία, Ικανότητα και Σχετικότητα) και στη στρατηγική της Μάθησης βάσει Έργου.
Το μάθημα διήρκησε 14 βδομάδες και χωρίστηκε σε 4 διδακτικές ενότητες: την Ψυχική Υγεία, τη Διατροφή, την Άσκηση και την Κοινωνική Ευεξία. Η σημαντικότητα και η καινοτομία της παρούσας μελέτης έγκειται στον συνδυασμό αυτής της θεωρίας με την τεχνική της παιχνιδοποίησης για την κινητοποίηση των κινήτρων, σε ένα μάθημα που βασίζεται σε ένα σοβαρό θέμα,
όπως αυτό της ψυχικής υγείας. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μεθοδολογία, μέσω της συλλογής δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα αποτέλεσαν 46 φοιτητές Οικονομικών Επιστημών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η προσθήκη της παιχνιδοποίησης άσκησε μεγάλη επιρροή στις ανάγκες της αυτονομίας, της ικανότητας και της σχετικότητας. Τα παιγνιώδη στοιχεία που συμπεριλήφθηκαν στο μάθημα επηρέασαν θετικά τους εκπαιδευόμενους, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα ευχάριστο κλίμα που ενίσχυσε την ψυχολογία και την ευεξία των φοιτητών σε ένα αποτελεσματικό περιβάλλον μελέτης. Συμπερασματικά, προκύπτει ότι η τεχνική της παιχνιδοποίησης μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα εσωτερικά κίνητρα των συμμετεχόντων, μέσω της προσεκτικής χρήσης και εφαρμογής των στοιχείων της.