Θεωρία αυτοπροσδιορισμού : πώς να κινητοποιήσετε κάποιον, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού σας
Self Determination Theory (SDT) : how to motivate someone, including yourself
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Θεωρία Αυτοπροσδιορισμού (SDT) ; Παιχνιδοποίηση ; Εσωτερική παρακίνηση ; Αυτονομία ; Ικανότητα ; Εκπαίδευση ; ΔιδασκαλίαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και
την αξιολόγηση ενός διαδικτυακού μαθήματος εξ αποστάσεως για εκπαιδευτικούς
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το e-course στοχεύει στην ανακάλυψη και αξιοποίηση
ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία, την αντιμετώπιση προκλήσεων και την
ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων, για μια βελτιωμένη εκπαιδευτική εμπειρία.
Βασίζεται στη Θεωρία Αυτοπροσδιορισμού (SDT) και περιλαμβάνει στοιχεία
παιχνιδοποίησης για την ενίσχυση της παρακίνησης των εκπαιδευομένων.
Οι συμμετέχοντες, μέσα από τον μύθο του Προμηθέα, καλούνται να σκεφτούν αν οι
παραδοσιακές διδακτικές πρακτικές επαρκούν στη σύγχρονη εποχή και να
υιοθετήσουν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και προσεγγίσεις. Θα εργαστούν ατομικά
και ομαδικά, εφαρμόζοντας συνεργατικές στρατηγικές όπως η καταιγιστική ιδεών και
το think-pair-share.
Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του e-course θα γίνει μέσω ρουμπρίκας
αξιολόγησης, ενώ η ανάλυση των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθεί από
εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακές σπουδές.
Η μελέτη συμβάλλει στη δημιουργία ενός πλαισίου που συνδυάζει τη Θεωρία
Αυτοπροσδιορισμού με στοιχεία παιχνιδοποίησης, προάγοντας την αυτονομία, την
ικανότητα και την σύνδεση, τρεις βασικές διαστάσεις της SDT. Το πλαίσιο αυτό
ενισχύει την ενεργή συμμετοχή και την εσωτερική παρακίνηση των εκπαιδευομένων,
ενώ τα στοιχεία παιχνιδοποίησης δημιουργούν ένα διαδραστικό και ελκυστικό
μαθησιακό περιβάλλον.
Συνολικά, η έρευνα προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα για την εφαρμογή της SDT και
της παιχνιδοποίησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, βοηθώντας τους
εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες της σύγχρονης διδασκαλίας.